Din Sosyolojisi ve göstergebilim çalışmalarının imkânını denemek için yola çıkan bu incelemenin temel amacı, göstergebilimin, din
sosyolojisinin pratikteki işlerliğine katkısını
sorgulamaktır. Din sosyolojisinin yöntemsel
çeşitliliğe kapılarını açtığı sosyal bilimler arenasında “göstergebilim” din olgusunu açımlayacak bir yol olarak karşımızdadır. Elinizdeki
çalışma, göstergebilimin, din sosyolojisi disiplinine metodolojik perspektif sunacağı düşüncesinden hareket eden bir denemedir. Hipotetik düzlemde, “göstergebilim” ilkelerinin din
sosyolojisinin işleyişine katkıları sorgulanacak, metodolojik olarak önerilen perspektifin
“anlama” üzerindeki etkileri mikro uygulama
ile test edilecektir. Uygulama aşamasında,
din sosyolojisi dersinin başlangıç haftasında,
yaşları 20-22 arasında değişen 100 öğrenciye
10 resim gösterilmiş, ardından bu resimlerin
her birini yorumlamaları beklenmiştir. İlerleyen
haftalarda, mevcut konularla ilişkili resimler
gösterilerek göstergeleri okuma modeli öğretilmiştir. Bu çerçevede, en son ders, ilk haftada
verilen resimler tekrar gösterilmiş ve cevaplar
karşılaştırılmıştır. Sonuç olarak, din sosyolojisi
çalışmaları içinde “göstergebilimin” metodolojik olarak kullanımının “nesneleri okuma etkinliğini” geliştirebildiği bulgulanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Derkenar Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 15, 219 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 15 Issue: 56 |
Muhafazakar Düşünce Dergisi