Degisen dünya kosulları ve dolayısıyla bilim ve teknolojideki gelismeler insanların
sürekli daha iyi, daha yeni ve daha ucuz ürün ve hizmete sahip olma güdüsünü arttırmıs ve
arttırmaya devam etmektedir. Bu rekabetçi pazarda basarılı olmak isteyen firmaların
müsterilerine kulak vermeleri ve sürekli degisen talepleri en hızlı ve ucuz sekilde
karsılamaları gerekmektedir. Firmalar, kalitesizlik maliyetleri yöntemini kullanılarak,
müsteri istek, ihtiyaç, beklentilerine uygun ürün ve hizmet sunabilir ve sonucunda da
müsteri memnuniyetini ve dolayısıyla karlarını arttırabilirler.
“Kalitesizlik Maliyetleri”nin arastırma konusu olarak belirlenmesinin en önemli
nedeni, ülkemizde bu konuda hiçbir çalısmanın bulunmaması ve de dolayısıyla bu konunun
fazla bilinmemesidir. Bu çalısmanın hazırlanma asamasındaki öncelikli amaç, konunun
tanıtılmasıdır. Ayrıca, ileride bu konu üzerinde çalısmak isteyecek kisiler için, bu
çalısmanın ilk adımı olusturması da amaçlanmıstır. Çalısmada, kapsamlı bir literatür
arastırmasının sunulmasının ardından, 'görünmeyen kalitesizlik maliyetlerinin'
hesaplanması ile ilgili bir uygulama çalısması yapılmıstır. Uygulamada Rune Moen’in,
“Müsteri ve proses odaklı görünmeyen kalitesizlik maliyetleri modeli” örnek alınmıstır ve
Kalite Fonksiyon Yayılımı (KFY) yöntemi kullanılarak müsterilerin sesi ölçülebilir ve
kontrol edilebilir elementlere dönüstürülmüstür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 11, 2015 |
Submission Date | March 10, 2014 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 26 Issue: 1 |
Marmara University Journal of Economic and Administrative Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International