Bu araştırmanın amacı hizmet öncesinde öğretmen aylarına mesleki beceri ve deneyimleri kazandırmayı amaçlayan öğretmenlik uygulaması dersinin derste görevli öğretim üyeleri, öğretmenler ve öğretmen adayları açısından işlevselliğini tespit etmektir. Araştırmanın örneklemini Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi 2011-2012 öğretim yılı bahar yarıyılı son sınıf öğrencisi 122 öğrenci ile öğretmenlik uygulaması dersinde görev almış 14 öğretim üyesi ve 34 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma betimsel niteliklidir. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde istatistiksel işlemlerden frekans ve yüzde kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlik uygulaması dersinin araştırmamıza katılan öğretmen adaylarının yaklaşık %30’u tarafından öğretmenlik yeterliliklerini kazandırmada en etkili ders olarak görülmesine rağmen öğretmen adaylarının %70’i açısından diğer dersler etkili olarak görülmüştür. Bunun yanında Öğretmenlik uygulaması dersi meslek yeterliliklerini kazandırması açısından öğretmen adayları tarafından “orta”, uygulama öğretmenleri tarafından “yüksek”, öğretim üyeleri tarafından “orta” düzeyde işlevsel olarak görüldüğü tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar ışığında öğretmenlik uygulaması dersinin işlevselliğinin attırılması açısından ders sürecine, öğretim üyesine, öğretmene ve öğretmen adayına yönelik önerilerde bulunulmuştur.
The aim of this research is to investigate the functionality of the practicum course, which aims to gain pre-service teachers professional skills in terms of practice lecturers, mentors, and teacher candidates. The sample of this research consists of 14 lecturers and 34 teachers who were involved in teaching practicum from the Faculty of Education at Muğla University. The research is descriptive in its nature. In the analysis of the data obtained in the study, frequencies and percentages have been used for statistical analysis. The result of the research has indicated that 30% of the teacher candidates involved in the study view the teaching practicum course as the most effective for them to gain professional skills, whereas 70% do not agree with this view. Moreover, the functionality of the practicum course in gaining professional skills has been viewed by the pre-service teachers to be at “medium”, by the mentors “high”, and by the lecturers “medium” level. In light of the results obtained, to increase the functionality of the practicum course, some suggestions have been made for the process of course, lecturers, mentors, and pre-service teachers.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Other ID | JA52RN66JV |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Issue: 28 |