In
this review, it's aimed to evaluate the promotion of cosmetic products within
the scope of legal regulation and consumer behaviour. In accordance with this
purpose; the definition and history of the cosmetic product and areas of their
usage are explained, legislative arrangements about cosmetic product promotion,
basic requirements for promotion and consumer behaviour are evaluated, and the
examination of cosmetic product promotions and sanctions are mentioned in the
frame of the current literature.
Bu derleme makalesinde,
kozmetik ürünlerin tanıtımlarının yasal mevzuat, tüketici davranışı ve
tüketicilerin bilinç düzeyi çerçevesinde değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu
amaç doğrultusunda kozmetik ürün tanımı ve kullanım amaçları belirtilmiş,
kozmetik ürünlerin tarihçesine değinilmiş, kozmetik ürün tanıtımları ile ilgili
mevzuat düzenlemeleri, tanıtımlara ilişkin temel gereklilikler ve tüketici
davranışı değerlendirilerek, kozmetik ürün tanıtımları ile ilgili incelemeler
ve yaptırımlar güncel literatür çerçevesinde ele alınmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Clinical Sciences |
Journal Section | Review |
Authors | |
Publication Date | September 17, 2018 |
Submission Date | June 8, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Periodical scientific publication of Mersin University School of Medicine. Can not be cited without reference. Responsibility of the articles belong to the authors
Ayşegül Tuğuz
from composition of İlter Uzel named “Dioscorides and his Student
Address
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Tarihi ve Etik Anabilim Dalı Çiftlikköy Kampüsü
Yenişehir / Mersin