Amaç: Travmalar genellikle acil müdahale gerektiren durumlar olması nedeniyle hastalara ilk müdahale acil servislerde tıp doktorları tarafından yapılmaktadır. Acil servislerde öncelik, hastaların genel sağlığını tehdit eden durumların tedavisidir bu nedenle, travmatik dental yaralanmalarının tedavisi göz ardı edilebilmektedir. Diş ve çevre dokuların yaralanmalarında erken müdahele prognoz acısından çok önemlidir. Bu nedenle travma vakalarında genellikle ilk karşılaşılan tıp doktorlarnın dental travmalar hakkında bilgi düzeylerinin ve farkındalıklarının değerlendirilmesi önemlidir. Bu çalışmanın amacı, Türkiyede Tokat ilinde tıp fakültesine devam eden son sınıf öğrencilerinin dental travmalar ile ilgili bilgi düzeylerini ve yaklaşımlarını değerlendirmektir.
Gereç ve Yöntemler: Bu kesitsel çalışma için daha önce benzer konuda yapılmış çalışmalarda kullanılmış geçerliliği test edilmiş 10 sorudan oluşan anket kullanıldı. Öğrenciler anketi Google® Forms programını kullanarak çevrimiçi doldurdu. Bu çalışmada elde edilen verilerin analizi SPSS v23 (Chicago, IL, ABD) paket programı kullanılarak yapıldı. Frekans ve yüzde değerleri elde edildi.
Bulgular: Öğrencilerin 7,1’i avulse olmuş dişi reimplante edeceğini belirtirken, %71,4’ü hastayı diş hekimine yönlendireceğini belitti. Öğrencilerin %42.8’i avulse olmuş dişin taşınması sırasında steril salin solüsyonunu tercih ederken, %20,2’lik bölümü ise ıslak gazlı bezi tercih ettti. Öğrencilerin %85,7’si ağız-diş yaralanmaları hakkındaki bilgi düzeyini yeterli bulmazken, %71,4’ü bu konu hakkında eğitici programa katılmak istediğini belirtti.
Sonuç: Tıp fakültesine devam eden son sınıf öğrencilerinin diş ve çevre dokulardaki yaralanmalara müdahale konusundaki bilgilerinin yetersiz olduğu gözlenmiştir. Öğrencilerin diş ve çevre dokulardaki yaralanmalar ile ilgili bilgi ve farkındalıklarını geliştirmeye yönelik müfredat düzenlemesi ve eğitim programları gereklidir. Ayrıca öğrencilere, dental travmayla karşılaştıklarında dental travmaya acil müdahale konusunda kendilerini yönlendirebilecek ücretsiz IADT ToothSOS Mobil Uygulamasına Uluslararası Dental Travma Birliği (IADT) web sitesinden (http://www.iadt-dental-trauma.org) ulaşabilecekleri hakkında bilgi verilmelidir.
Aim: Since trauma often requires immediate intervention, the initial care of patients is typically provided by emergency room physicians. Emergency departments prioritize the treatment of conditions that threaten the patient's overall health, which can lead to overlooking the treatment of traumatic dental injuries. Early intervention in dental and surrounding tissue injuries is crucial for prognosis. Therefore, it is important to assess the knowledge and awareness of dental trauma among medical doctors, who are often the first responders in trauma cases. The aim of this study is to evaluate the knowledge and approaches of senior-year medical students regarding dental traumas in Tokat city, Turkey.
Materials and Methods: For this cross-sectional study, a validated questionnaire consisting of 10 questions previously used in similar studies was used. Students completed the questionnaire online using the Google® Forms program. The data obtained in this study were analyzed using the SPSS v23 (Chicago, IL, USA) software package program. Frequency and percentage values were obtained.
Results: While 7,1% of the students stated that they would reimplant the avulsed tooth, 71,4% stated that they would refer the patient to the dentist. While 42,8% of the students preferred sterile saline solution for handling the avulsed tooth, 20,2% preferred wet gauze. While 85,7% of the students found the level of knowledge about oral and dental injuries insufficient, 71.4% stated that they would like to participate in an educational program on this subject.
Conclusions: It has been observed that senior medical school students have insufficient knowledge about intervening in injuries to teeth and surrounding tissues. Curriculum regulation and training programs are required to improve students' knowledge and awareness about injuries to teeth and surrounding tissues. Students should also be informed that they can access the free IADT ToothSOS Mobile App on the International Association for Dental Trauma (IADT) website (http://www.iadt-dental-trauma.org), which can guide them on emergency response to dental trauma when they encounter dental trauma.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Paedodontics |
Journal Section | RESEARCH ARTICLE |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2024 |
Submission Date | October 2, 2023 |
Acceptance Date | February 26, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 6 Issue: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.