Amaç: Bir yıl arayla benzer becerilerde aynı öğrenme yöntemi kullanılarak eğitilen aynı diş hekimliği öğrencilerinin ortodontik preklinik becerilerini karşılaştırmak
Gereç ve Yöntemler: Bu retrospektif çalışmanın verileri, Diş Hekimliği Fakültesi öğrencilerinin ortodonti staj dönemlerinde yaptıkları büküm ve modelasyondan oluşmaktadır. Geleneksel canlı demonstrasyon yöntemiyle 21 erkek ve 24 kadından oluşan toplam 45 (ortalama yaş: 22,4 ± 1,8) dental öğrenciye 4. (T0) ve 5. (T1) sınıflarında stajları öncesinde ortodontik büküm ve mum modelaj canlı demonstrasyonla öğretilmiştir. Bir yıl arayla 20 günlük staj sonunda teslim edilen vestibul ark, adams ve eyelet kroşeleri ile mum modelasyondaki beceriler cinsiyetler ve yıllar arasında karşılaştırılmıştır.
Bulgular: T0 da vestibul ark (erkek: 9,90 ± 1,70, kadın: 10,66 ± 2,05) ve total beceri skorlarında (erkek: 27,76 ± 2,94, kadın: 30,45 ± 3,00) cinsiyetler arasında anlamlı bir fark (p <0,01) mevcutken, diğer parametrelerde anlamlı bir fark (p >0,05) bulunamamıştır. T0 ve T1 arasında, kadınlarda adams kroşe büküm skorunda anlamlı bir artış (T0: 11,08±1,34, T1: 11,33±1,27) (p <0,05) gözlenirken, erkeklerde damla kroşe büküm skorunda (T0: 2,71±1,10, T1: 3,28±0,56) anlamlı bir artış (p <0,05) mevcuttur. Totalde ise kroşeler ve modelasyon skorları hiçbir parametrede anlamlı bir fark göstermemiştir (p >0,05).
Sonuç: Dental öğrencilerin beceri skorlarında, cinsiyet grupları arasındaki fark uzun dönemde ortadan kalkarken, totalde iki yıl arasında beceri skorları arasında anlamlı bir değişim olmamıştır.
Bu çalışma için gerekli etik onay XXXX Üniversitesi İlaç ve Tıbbi Cihaz dışı etik kurul tarafından alınmıştır (Approval No 2021/07-10).
Araştırmaya maddi destek sağlayan herhangi bir kişi/kurum bulunmamaktadır.
Makalenin dilini değerlendiren İngiliz dili ve eğitimi uzmanı Dr. Emrullah DAĞTAN'a teşekkür ederiz. Şubat 2023 depreminde hayatını kaybeden diş hekimliği öğrencilerini saygıyla anıyoruz.
Aim: To compare orthodontic preclinical skills of same dental students that were trained using the same learning method in similar skills at an interval of one year
Material and Methods: The retrospective study evaluated the archived wire-bending and wax models that had been submitted by the same undergraduates who were fourth-year undergraduates (T0) in 2019-2020 and were promoted to the fifth year in 2020-2021 (T1). Orthodontic performances were taught to a total of 45 dental students (21 males and 24 females) using the live demonstration method prior to their internship in both academic years. Labial arch, Adams clasp, eyelet clasp bending and base plate wax modeling skills at the end of internship were compared between the two periods and between the two genders.
Results: A significant difference was found between the two genders with regard to T0 labial wire-bending (male: 9.90 ± 1.70, female: 10.66 ± 2.05) and T0 total skill score (male: 27.76 ± 2.94, female: 30.45 ± 3.00) (p<0.01). In female students, a significant increase was observed in the Adams clasp bending scores at T1 (11.33±1.27) compared to T0 (11.08±1.34), while in male students, a significant increase was detected in the eyelet clasp bending scores between T1 (3.28±0.56) and T0 (2.71±1.10) (p<0.05). However, no significant change was observed between T0 and T1 with regard to all parameters in the entire population (p>0.05).
Conclusion: The difference between the initial scores of both genders disappeared in the long term and there was no significant change in total skill scores between the two academic years.
Ethics approval was obtained from XXXX University Non-Interventional Clinical Research Ethics Committee (Approval No 2021/07-10).
There is no person/organization that financially supports the study.
We thank the English language and education expert Dr. Emrullah DAĞTAN for evaluating the language of the article. With respect to the memory of dentistry students who lost their lives in the February 2023 earthquake.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Orthodontics and Dentofacial Orthopaedics |
Journal Section | RESEARCH ARTICLE |
Authors | |
Publication Date | August 30, 2024 |
Submission Date | December 26, 2023 |
Acceptance Date | March 10, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 6 Issue: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.