Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının kendini toparlama gücünün çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırma, İç Anadolu bölgesinde yer alan bir devlet üniversitesinin çeşitli bölümlerinde öğrenim gören 500 üniversite öğrencisine uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 447 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Katılımcıların 275’i (%61,50) kız, 172’si(%38,50) erkektir. Araştırma modeli betimsel tarama modelidir. Veri toplama araçları olarak Kendini Toparlama Gücü Ölçeği, Risk Faktörlerini Belirleme Listesi kullanılmıştır. Verilerin analizinde t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. t testi sonucunda, kendini toparlama gücü cinsiyete, ebeveyn beraberlik durumuna, problemin çözümünde algılanan aile, arkadaş, öğretmenin destek olma değişkenine göre farklılaşmazken özel bir insanın var olma değişkenine göre anlamlı düzeyde farklılaşmaktadır. Problem çözümünde desteğe sahip olan öğrenciler, sahip olmayan öğrencilere göre kendini toparlama gücü ölçeğinden daha yüksek puan aldığı saptanmıştır. Tek yönlü varyans analizi sonucunda, kendini toparlama gücü ile kardeş sayısı, sınıf, ailelerinin algıladıkları gelir düzeyi ve ebeveyn yetiştirme tutumu arasında anlamlı düzeyde ilişki bulunmamaktadır. Elde edilen bulgular literatür desteğiyle tartışılmıştır.
The aim of this researchis to investigate the resilience of teacher candidates according to variousvariables. The investigation has been applied to 500 university student studying in various departments of a stateuniversity in Central Anatolia. This study group consisted of 447 university students. Participants of in this studythat are 275 (%61.50) female and 172 (%38.50) male. Research model is descriptive scanning model. ResilienceScale and Risk Factors Determination List are used as data collection tools.ttest and one way variance analysisare used to analyze the data.The result of t test, resilience doesn’t differ according to gender, perceived familyand friend support. On the other side there is a significant difference from the existence variable of a particularhuman being. The resultsof one way variance analysis, there is no significant relationship between resilienceand number of siblings, perceived level of family income, parents growing attitude.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 14, 2019 |
Submission Date | March 26, 2019 |
Acceptance Date | May 29, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.