Araştırmanın amacı, beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının kuvvet kavramına ilişkin bilişsel yapılarını kelime ilişkilendirme testi (KİT) kullanarak belirlemektir. Çalışmaya Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören henüz antrenman bilimine yönelik dersleri almamış grup 1 olarak adlandırılan 1. ve 2. sınıflardan 49; antrenman bilimine yönelik derslerden en az birini almış grup 2 olarak adlandırılan 3. ve 4. sınıflardan 42 toplamda 91 öğrenci katılmıştır. Çalışmada katılımcılardan elde edilen veriler sonucunda, kuvvet kavramına ilişkin verilen yanıtlardan toplam 197 farklı kelime ortaya çıkığı ve bu kelimelerin 847 defa tekrarlandığı; spor ve egzersiz, zihinsel ve duygusal, beden ve sağlık, toplumsal ve politik, temel fizik bilimi ve diğer olarak adlandırılan 6 kategori ortaya çıkmıştır. Grup 1’i oluşturan toplam 49 öğrencinin 121 farklı kelime ve 45 cümle yazdığı ve çoğunluğunun, kuvvet kavramını güç(f=44), antrenman(f=27), dayanıklılık(f=24), spor(f=23) gibi terimlerle bağdaştırdığı gözlemlenmiştir. Bununla birlikte, katılımcıların kuvvet kavramını sadece spor ve egzersizle sınırlamadığı, aynı zamanda başarı(f=5), sıkı çalışma(f=4) ve hırs(f=4) gibi zihinsel ve duygusal durumlarla da ilişkilendirdiği bulunmuştur. Grup 2’yi oluşturan toplam 42 öğrencinin ise 128 farklı kelime ve 41 cümle yazdığı ve benzer şekilde kuvvet kavramını güç(f=37), dayanıklılık(f=23), antrenman(f=14) ve ağırlık(f=14) gibi terimlerle bağdaştırdığı gözlemlenmiş ve hırs(f=8), istikrar(f=6), başarı(f=5) ve özgüven(f=5) gibi kelimelerle kuvvet kavramının zihinsel ve duygusal durum ve motivasyonlarla da yakından ilişkili olduğunu düşündükleri ortaya çıkmıştır. KİT’in ikinci aşaması olan kuvvet kavramı ile ilgili yazılan cümleler incelendiğinde grup 1 katılıcılarının 13 cümle ile %26,53 bilimsel bilgi içeren cümle; 28 cümle ile %57,14 yüzeysel bilgi içeren cümle ve 4 cümle ile %8,16 kavram yanılgısı içeren cümle kurdukları; Grup 2 katılımcılarına bakıldığında ise 21 cümle ile %50 bilimsel bilgi içeren cümle, 16 cümle ile %38,09 yüzeysel bilgi içeren cümle ve 4 cümle ile %9,52 kavram yanılgısı içeren cümle kurduğu gözlenmiştir.
Çalışma protokolü Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Bilimsel Araştırmalar Etik Kurulu tarafından onaylanmıştır. (Tarih: 19.01.2024 Karar numarası: 2024/56)
The aim of the study is to determine the cognitive structures of candidate physical education and sport teachers about the concept of force by using word association test (WAT). Necmettin Erbakan University, Ahmet Keleşoğlu Faculty of Education, Department of Physical Education and Sports Teaching, 49 students from the 1st and 2nd grades, called group 1, who have not yet taken courses on training science; 42 students from the 3rd and 4th grades, called group 2, who have taken at least one of the courses on training science, totaling 91 students participated in the study. As a result of the data obtained from the participants in the study, a total of 197 different words emerged from the answers given regarding the concept of strength and these words were repeated 847 times; 6 categories emerged: sport and exercise, mental and emotional, body and health, social and political, basic physical science and other. A total of 49 students in Group 1 wrote 121 different words and 45 sentences, and the majority of them associated the concept of strength with terms such as power(f=44), training(f=27), endurance(f=24), and sport(f=23). However, it was found that the participants did not only limit the concept of strength to sports and exercise, but also associated it with mental and emotional states such as success(f=5), hard work(f=4) and ambition(f=4). A total of 42 students in Group 2 wrote 128 different words and 41 sentences and similarly associated the concept of strength with terms such as power(f=37), endurance(f=23), training(f=14), and weight(f=14), and they thought that the concept of strength was closely related to mental and emotional states and motivations with words such as ambition(f=8), stability(f=6), success(f=5), and self-confidence(f=5). When the sentences written about the concept of force, which is the second stage of the KIT, were analyzed, it was observed that Group 1 participants formed sentences containing 26.53% scientific knowledge with 13 sentences, 57.14% superficial knowledge with 28 sentences and 8.16% misconceptions with 4 sentences; Group 2 participants formed sentences containing 50% scientific knowledge with 21 sentences, 38.09% superficial knowledge with 16 sentences and 9.52% misconceptions with 4 sentences.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Development of Physical Education and Education Programs |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | July 5, 2024 |
Publication Date | |
Submission Date | April 3, 2024 |
Acceptance Date | June 25, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 6 Issue: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.