Yetkili servisler, bir üretici veya ithalatçıya bağlı olarak yahut bağımsız bir tüzel kişilik altında faaliyet gösteren, belli ürünlerin bakım, onarım ve montajıyla ilgilenen birimlerdir. Günümüzde artan tüketim hızı ve ürün çeşitliliğinden dolayı, satın alınan ürünlerin zaman içerisinde bakımının veya onarımının yapılması oldukça önem arz etmektedir. Tüketiciler açısından, bir ürünü satın alırken ürünün kalitesi, fiyatı ve sair özellikleri kadar, teknik servis imkânları da göz önünde bulundurulmaktadır. Dolayısıyla üretici, ithalatçı veya satıcılar açısından, müşteriye iyi bir teknik servis ağı ve imkânı sağlamak tercih edilme sebebi oluşturacaktır. Ayrıca belli ürünler açısından öngörülen süreler içerisinde servis ve yedek parça imkânı sunmak zorunluluğu da üretici ve ithalatçılar açısından söz konusudur. Ticarî hayatta aktif şekilde yer alan yetkili servisler, çoğu kez tüketiciyle doğrudan muhatap olabilmekte ve tüketicinin bazı hukukî talepleriyle karşı karşıya kalabilmektedir. Yetkili servisler, verdikleri hizmetle ilgili ayıplarından sorumludur. Ancak yetkili servislerin bu sorumluluğu, her zaman tüketiciye karşı tek başına bir sorumluluk olarak değil, üretici veya ithalatçı ile beraber bir müteselsil sorumluluk olarak meydana gelir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Law in Context |
Journal Section | Araştırma Makaleleri (Research Articles) |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 3 Issue: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.