Research Article
BibTex RIS Cite

Covid-19 Salgın Sürecinde İçmimarlık Lisans Programı Öğretim Üyelerinin Eğitim Süreci Hakkında Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Year 2021, Volume: 3 Issue: 2, 129 - 148, 27.10.2021

Abstract

Tüm Dünya’da etkisini gösteren Covid-19 salgını ülkemizde 2020 Mart ayından itibaren kendini göstermeye başlamıştır. Salgın okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim, lisans ve lisansüstü
düzeyde farklı etkilerde bulunmakla birlikte, tüm eğitim kademeleri söz konusu salgından etkilenmiştir. Teknoloji, eğitimin devamlılığını sağlamakta önemli rol üstlenmiş olsa da süreç
boyunca olumlu ve olumsuz yansımaların olduğu kaçınılmazdır. Özellikle deneyime dayalı uygulamalı eğitim veren ortaöğretim ve lisans programlarında bu etkiler in göz ardı
edilemeyecek derecede olduğunu söylemek mümkündür. Bu programlardan biri ise lisans düzeyinde eğitim veren İçmimarlık/İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Programlarıdır. İçmimarlık
bölümlerinde teorik derslerin yanı sıra uygulamalı, çizime ve yaparak gösterme öğretme biçimine dayalı, etkileşimli derslerin özellikle ilk iki yıl ağırlıklı olduğunu söylemek olasıdır.
Salgın sürecinde yürütülen uzaktan eğitim bu uygulamalı derslerin ve teorik derslerin sürdürülmesinde farklı deneyimlerin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu çalışmada salgın
sürecinde İçmimarlık programı öğretim üyelerinin eğitim sürecini nasıl geçirdikleri ve neler yaşadıkları konusunda deneyimlerini derinlemesine anlamak amaçlanmıştır. Fenomenolojik
desenin tercih edildiği bu araştırmada farklı üniversitelerde İçmimarlık programlarında eğitim vermekte olan öğretim üyelerinin görüşleri alınmıştır. Verilerin toplanması için yarı
yapılandırılmış görüşme formları çevrimiçi yarı yapılandırılmış olarak hazırlanmış, elektronik posta aracılığıyla ilgili kişilere gönderilmiştir. 33 öğretim üyesinden elde edilen veriler içerik
analizi yöntemiyle kodlamalar yapılarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak öğretim üyelerinin eğitim süresi boyunca yaşadıkları sorunlar ve deneyimler ortaya konularak, içmimarlık
eğitiminde salgın sürecinde ve sonrasında sürdürülebilmesi için karma bir eğitim modelinin benimsenebileceği önerisinde bulunulmuştur.

References

  • Ahmad, L., Sosa, M., Musfy, K. (2020). Interior Design Teaching Methodology During the Global COVID-19 Pandemic. Interiority, 3 (2), 163-184.
  • AL-ayash, A., Hussein, M. F. (2020). Distance education technology tools in interior design During COVID-19 Pandemic (UOP&UOG students as a case study). PalArch's Journal of Archaeology of Egypt/Egyptology, 17 (7), 13184- 13202.
  • Asadpour, A. (2021). Student challenges in online architectural design courses in Iran during the COVID-19 pandemic. E-Learning and Digital Media. https://doi.org/10.1177/20427530211022923
  • Balcı, A. (2001). Sosyal bilimlerde araştırma. Yöntem, Teknik ve İlkeler, Ankara: PegemA Yayınları.
  • Bingöl, B. (2020). COVİD-19 Sürecinde Peyzaj Mimarlığı Öğrencilerinin Acil Uzaktan Öğretim Sistemi Üzerine Görüşleri: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Örneği. Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, 20, 890-897.
  • Ceylan, S., Şahin, P., Seçmen, S., Somer, M. E., & Süher, K. H. (2020). An evaluation of online architectural design studios during COVID-19 outbreak. Archnet-IJAR. doi: 10.1108/ARCH10-2020-0230
  • Dünya Sağlık Örgütü [DSÖ] (2020). WHO director-general's opening remarks at the media briefing on COVID-19. https://www.who.int/dg/speeches/detail/who-director-general-sopening-remarks-at-the-media-briefing-on-COVID-19---11-march-2020.
  • Fallatah S. A. (2021). Senior interior design students' perceptions about distance learning in the shadow of COVID-19. Journal of public health research, 9(1): 1914, 29-37. https://doi.org/10.4081/jphr.2020.1914
  • Iranmanesh, A. and Onur, Z. (2021), Mandatory Virtual Design Studio for All: Exploring the Transformations of Architectural Education amidst the Global Pandemic. International Journal of Art and Design Education, 40, 251-267. https://doi.org/10.1111/jade.12350
  • Kahraman, M. E. (2020). COVID-19 salgınının uygulamalı derslere etkisi ve bu derslerin uzaktan eğitimle yürütülmesi: Temel tasarım dersi örneği. Medeniyet Sanat Dergisi, 6(1), 44-56.
  • Kaptan, B. B. (2003). 20. Yüzyıldaki Toplumsal Değişimler Paralelinde İç Mekân Tasarımı Eğitiminin Gelişimi (Cilt 1516). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Kurt, S. (2009). An analytic study on the traditional studio environments and the use of the constructivist studio in the architectural design education. Procedia Social and Behavioral Sciences , 401-408.
  • Lökçe, S. (2002). Mimarlık Eğitim Programları: Mimari Tasarım ve Teknoloji ile Bütünleşme. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, 17(3), 1-16.
  • Merdim, E. (2020). Uzaktan Eğitim: Akademisyen 01. Erişim tarihi, 20 Mayıs 2021, https://www.arkitera.com/haber/uzaktan-egitim-01/
  • Miles, M, B.,& Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Mohammed, S.B., & Taha, M.S., & Mohammed, R.B., & Mamand, S.A., & Mohammed, D.A. (2021). Teaching Methodology for Interior Design Studio-I during COVID-19 Pandemic at Tishk International University. Eurasian Journal of Science & Engineering, 7(1), 185- 196.
  • Onur, D., Zorlu, T. (2017). Tasarım Stüdyolarında Uygulanan Eğitim Metotları ve Yaratıcılık İlişkisi. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 7(4) , 542-555. DOI: 10.7456/10704100/002
  • Oktay H. E., Mutlu Danacı, H., Unvan M., Kavas K. R. ve Bakır İ. (2021). Mimarlık eğitiminde sanal eğitim denemeleri ve değerlendirme süreci. Journal of Qualitative Research in Education, 25, 311-324. doi: 10.14689/enad.25.13
  • Ozorhon, G., Lekesiz, G., (2021), Re-considering the Architectural Design Studio after Pandemic: Tools, Problems, Potentials, Journal of Design Studio, V.3, N.1, pp 19-36.
  • Persada, S. F. Miraja, B.A. Nadlifatin, R. (2019). Understanding the Generation Z Behavior on D-Learning: A Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT) Approach. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 14, 05, 20-33.
  • Sakarya, K. (2021). Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim İle Yürütülen Teknik Resim Dersine Dair Bir Değerlendirme: Çukurova Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü Örneği. Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, 25 , 282-290 . DOI: 10.31590/ejosat.902104x
  • Şekerci, Y., Mutlu Danacı, H., Kaynakcı Elinç, Z. K. (2021). Uzaktan Eğitimin Uygulamalı Derslerde Sürdürülebilirliği: Mimarlık Bölümleri Örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 12(1), 54-68.
  • Varma, A., & Jafri, M. S. (2020). COVID-19 responsive teaching of undergraduate architecture programs in India: learnings for post-pandemic education. Archnet-IJAR. doi: 10.1108/ARCH-10-2020-0234
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin yayıncılık.
Year 2021, Volume: 3 Issue: 2, 129 - 148, 27.10.2021

Abstract

References

  • Ahmad, L., Sosa, M., Musfy, K. (2020). Interior Design Teaching Methodology During the Global COVID-19 Pandemic. Interiority, 3 (2), 163-184.
  • AL-ayash, A., Hussein, M. F. (2020). Distance education technology tools in interior design During COVID-19 Pandemic (UOP&UOG students as a case study). PalArch's Journal of Archaeology of Egypt/Egyptology, 17 (7), 13184- 13202.
  • Asadpour, A. (2021). Student challenges in online architectural design courses in Iran during the COVID-19 pandemic. E-Learning and Digital Media. https://doi.org/10.1177/20427530211022923
  • Balcı, A. (2001). Sosyal bilimlerde araştırma. Yöntem, Teknik ve İlkeler, Ankara: PegemA Yayınları.
  • Bingöl, B. (2020). COVİD-19 Sürecinde Peyzaj Mimarlığı Öğrencilerinin Acil Uzaktan Öğretim Sistemi Üzerine Görüşleri: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Örneği. Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, 20, 890-897.
  • Ceylan, S., Şahin, P., Seçmen, S., Somer, M. E., & Süher, K. H. (2020). An evaluation of online architectural design studios during COVID-19 outbreak. Archnet-IJAR. doi: 10.1108/ARCH10-2020-0230
  • Dünya Sağlık Örgütü [DSÖ] (2020). WHO director-general's opening remarks at the media briefing on COVID-19. https://www.who.int/dg/speeches/detail/who-director-general-sopening-remarks-at-the-media-briefing-on-COVID-19---11-march-2020.
  • Fallatah S. A. (2021). Senior interior design students' perceptions about distance learning in the shadow of COVID-19. Journal of public health research, 9(1): 1914, 29-37. https://doi.org/10.4081/jphr.2020.1914
  • Iranmanesh, A. and Onur, Z. (2021), Mandatory Virtual Design Studio for All: Exploring the Transformations of Architectural Education amidst the Global Pandemic. International Journal of Art and Design Education, 40, 251-267. https://doi.org/10.1111/jade.12350
  • Kahraman, M. E. (2020). COVID-19 salgınının uygulamalı derslere etkisi ve bu derslerin uzaktan eğitimle yürütülmesi: Temel tasarım dersi örneği. Medeniyet Sanat Dergisi, 6(1), 44-56.
  • Kaptan, B. B. (2003). 20. Yüzyıldaki Toplumsal Değişimler Paralelinde İç Mekân Tasarımı Eğitiminin Gelişimi (Cilt 1516). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Kurt, S. (2009). An analytic study on the traditional studio environments and the use of the constructivist studio in the architectural design education. Procedia Social and Behavioral Sciences , 401-408.
  • Lökçe, S. (2002). Mimarlık Eğitim Programları: Mimari Tasarım ve Teknoloji ile Bütünleşme. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, 17(3), 1-16.
  • Merdim, E. (2020). Uzaktan Eğitim: Akademisyen 01. Erişim tarihi, 20 Mayıs 2021, https://www.arkitera.com/haber/uzaktan-egitim-01/
  • Miles, M, B.,& Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Mohammed, S.B., & Taha, M.S., & Mohammed, R.B., & Mamand, S.A., & Mohammed, D.A. (2021). Teaching Methodology for Interior Design Studio-I during COVID-19 Pandemic at Tishk International University. Eurasian Journal of Science & Engineering, 7(1), 185- 196.
  • Onur, D., Zorlu, T. (2017). Tasarım Stüdyolarında Uygulanan Eğitim Metotları ve Yaratıcılık İlişkisi. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 7(4) , 542-555. DOI: 10.7456/10704100/002
  • Oktay H. E., Mutlu Danacı, H., Unvan M., Kavas K. R. ve Bakır İ. (2021). Mimarlık eğitiminde sanal eğitim denemeleri ve değerlendirme süreci. Journal of Qualitative Research in Education, 25, 311-324. doi: 10.14689/enad.25.13
  • Ozorhon, G., Lekesiz, G., (2021), Re-considering the Architectural Design Studio after Pandemic: Tools, Problems, Potentials, Journal of Design Studio, V.3, N.1, pp 19-36.
  • Persada, S. F. Miraja, B.A. Nadlifatin, R. (2019). Understanding the Generation Z Behavior on D-Learning: A Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT) Approach. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 14, 05, 20-33.
  • Sakarya, K. (2021). Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim İle Yürütülen Teknik Resim Dersine Dair Bir Değerlendirme: Çukurova Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü Örneği. Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, 25 , 282-290 . DOI: 10.31590/ejosat.902104x
  • Şekerci, Y., Mutlu Danacı, H., Kaynakcı Elinç, Z. K. (2021). Uzaktan Eğitimin Uygulamalı Derslerde Sürdürülebilirliği: Mimarlık Bölümleri Örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 12(1), 54-68.
  • Varma, A., & Jafri, M. S. (2020). COVID-19 responsive teaching of undergraduate architecture programs in India: learnings for post-pandemic education. Archnet-IJAR. doi: 10.1108/ARCH-10-2020-0234
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin yayıncılık.
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Architecture
Journal Section Research Article
Authors

Tuğba Levent Kasap

Publication Date October 27, 2021
Submission Date June 22, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Kasap, T. L. (2021). Covid-19 Salgın Sürecinde İçmimarlık Lisans Programı Öğretim Üyelerinin Eğitim Süreci Hakkında Görüşlerinin Değerlendirilmesi. YDÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi, 3(2), 129-148.
AMA Kasap TL. Covid-19 Salgın Sürecinde İçmimarlık Lisans Programı Öğretim Üyelerinin Eğitim Süreci Hakkında Görüşlerinin Değerlendirilmesi. YDÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi. October 2021;3(2):129-148.
Chicago Kasap, Tuğba Levent. “Covid-19 Salgın Sürecinde İçmimarlık Lisans Programı Öğretim Üyelerinin Eğitim Süreci Hakkında Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. YDÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi 3, no. 2 (October 2021): 129-48.
EndNote Kasap TL (October 1, 2021) Covid-19 Salgın Sürecinde İçmimarlık Lisans Programı Öğretim Üyelerinin Eğitim Süreci Hakkında Görüşlerinin Değerlendirilmesi. YDÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi 3 2 129–148.
IEEE T. L. Kasap, “Covid-19 Salgın Sürecinde İçmimarlık Lisans Programı Öğretim Üyelerinin Eğitim Süreci Hakkında Görüşlerinin Değerlendirilmesi”, YDÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi, vol. 3, no. 2, pp. 129–148, 2021.
ISNAD Kasap, Tuğba Levent. “Covid-19 Salgın Sürecinde İçmimarlık Lisans Programı Öğretim Üyelerinin Eğitim Süreci Hakkında Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. YDÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi 3/2 (October 2021), 129-148.
JAMA Kasap TL. Covid-19 Salgın Sürecinde İçmimarlık Lisans Programı Öğretim Üyelerinin Eğitim Süreci Hakkında Görüşlerinin Değerlendirilmesi. YDÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi. 2021;3:129–148.
MLA Kasap, Tuğba Levent. “Covid-19 Salgın Sürecinde İçmimarlık Lisans Programı Öğretim Üyelerinin Eğitim Süreci Hakkında Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. YDÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi, vol. 3, no. 2, 2021, pp. 129-48.
Vancouver Kasap TL. Covid-19 Salgın Sürecinde İçmimarlık Lisans Programı Öğretim Üyelerinin Eğitim Süreci Hakkında Görüşlerinin Değerlendirilmesi. YDÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi. 2021;3(2):129-48.

All Rights Reserved - Near East University JOURNAL OF FACULTY OF ARCHITECTURE (JFA) is an Open Access journal, under Licensed CC-BY-NC.