Ünü dünyaca tanınan Harold Pinter, kesinlikle, savaş sonrası İngiliz tiyatro yazarları arasında en önemli olanı ve en fazla göze çarpanıdır. Oyunlar, radyo oyunları, televizyon için oyunlar, skeçler ve şiirler yazmıştır. Oyunlarının politik boyutları vardır. Ama özellikle son dönem oyunlarından olan One for the Road (Bir Tek Daha) açık politik oyunlarındandır. Pinter bu oyunun Türkiye hükümeti ve Türkiye’nin kendisiyle alakalı olmadığını açıklamış olsa da, eleştirmenlerin büyük bir kısmı, One for the Road (Bir Tek Daha) için Türkiye’deki yazarların konuşma özgülüklerinin olmadığı hakkında yazılmış bir eser olduğunu düşünmektedirler. Bu çalışma ile eser hakkında açık bir değerlendirilmeyi amaçlamaktayız. Türkiye’de bu eser hakkında çok fazla bir araştırma yapılmamıştır. Bundan dolayı, bu makalenin ana amacı bu oyunu her yönüyle Yeni Tarihselci bir yaklaşımla açıklamaktır.
Harold Pinter (1930-2008) is one of the most outstanding and important post-war British dramatists. He has written theatre plays, radio plays, screenplays for films, sketches and poems. His plays deal with political matters. Especially his play One for the Road (1984) is openly political. Even though Pinter has stated that this play is not about just Turkish state or Turkey itself, quite a large number of critics think that One for the Road is about Turkish writers who have no freedom of speech in Turkey. There has been a lack of research on the play in Turkey. Therefore the main concern of this article is to illustrate the ins and outs of this play according to the New Historicist approach and discuss whether it is directly about Turkey or not.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Turkish Language and Literature |
Authors | |
Publication Date | April 5, 2012 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 1 Issue: 1 |