Bu araştırmanın amacı, matematik öğretmenlerinin kullandığı öğretim yöntemlerini ve yöntemlerin uygulanmasına ilişkin öğrenci görüşlerini tespit etmektir. Veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Anket soru formunun elden dağıtılarak, öğrenciler tarafından toplu olarak doldurulması şeklinde uygulanmış ve SPSS 11 paket programı yardımıyla değerlendirilmiştir. Bu araştırma, Matematik öğretmenlerinin kullandıkları öğretim yöntemlerini öğrenci görüşlerine göre betimlemeye yönelik olduğu için “genel tarama modeli” niteliğindedir. Araştırmanın örneklemini Kırşehir Anadolu Öğretmen Lisesi’nin 10.11.12. sınıflarında öğrenim gören 300 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; Matematik öğretmenlerinin Matematik öğretiminde en sık kullandıkları yöntemler; problem çözme, düz anlatım ve soru-cevap yöntemleridir. Öğretmenlerin en az kullandıkları yöntemler ise; drama yöntemiyle ders işleme, grupla çalışma yöntemi ve proje yapma yöntemleridir.
Anahtar Sözcükler: Matematik öğretimi, öğretim yöntem ve teknikleri, öğrenci görüşleri.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | February 20, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 4 Issue: 2 |