Bu
araştırmanın amacı, ilkokul öğrencilerini mutlu ve mutsuz eden öğretmen
davranışlarını ortaya çıkarmak ve bu davranışların öğrenciler üzerindeki etkilerini
incelemektir. Araştırma tarama modelinde olup, araştırmada nitel araştırma
modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini kolay ulaşılabilir durum
örneklemesi yöntemi ile bir devlet üniversitesi eğitim fakültesi yaz
öğretiminde sınıf yönetimi ve rehberlik dersini alan 137 öğrenci
oluşturmaktadır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış
bir form ile toplanan verilerin analizinde içerik ve betimsel analiz
kullanılmıştır. Ayrıca araştırmanın alt temaların frekansları belirtildiği için
nicel yönü de bulunmaktadır. Araştırmanın bulgularına göre katılımcılar,
kendilerini en fazla mutlu eden öğretmen davranışlarının ödül verme, ilgi gösterme ve sorumluluk verme, en fazla
mutsuz davranışlar olarak ceza, dayak ve toplu ceza olduklarını
belirtmişlerdir. Öğrencilerin kendilerini mutlu eden öğretmen davranışlarının
dersi sevme, derse ilgi duyma, derse katılma, öğretmeni sevme, kendini önemli
hissetme, kendine güven kazanma, düşüncelerini rahat ifade edebilme,
öğretmenlik mesleğini seçme gibi etkilerinin olduğunu ifade etmişlerdir.
Öğrencilerin kendilerini mutsuz eden öğretmen davranışlarının derse katılmama,
ilgi duymama, dersten soğuma, dersi dinlememe, sevmeme, öğretmenden nefret etme, uzak durma, korkma,
soğuma, öğretmenle konuşmama, okuldan soğuma arkadaşlarının önünde küçük düşme,
fiziksel bazı hastalıklara yakalanma, kendine güvenini kaybetme, başarısız
olmaktan korkma ve aşağılanmış hissetme gibi etkileri olduğunu belirtmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 9 Issue: 1 |