Bu araştırmanın amacı, sınıf
öğretmenlerinin risk grubundaki öğrencilere yönelik yapmış oldukları
uygulamalar ile okul rehberlik servisiyle yapmış oldukları işbirliğini rehberlik
öğretmenlerinin bakış açısıyla ortaya koymaktır. Araştırma, 2018–2019
eğitim-öğretim yılında Ankara İli Çankaya İlçesi’nde yürütülmüştür. Araştırmaya
katılan rehberlik öğretmenleri belirlenirken gönüllülük esası ile birlikte,
rehberlik öğretmenlerinin en az on yıllık mesleki deneyimlerinin olması önkoşul
olarak aranmıştır. Önkoşulu sağlayan rehberlik öğretmenleri ile ön görüşme
yapılarak öğretmenler araştırmanın amacı ve araştırma verilerinin nasıl
toplanacağı hakkında bilgilendirilmişlerdir. Yapılan ön görüşme sonunda
araştırma, çalışmaya katılmayı gönüllü olarak kabul eden 12 rehberlik
öğretmeniyle yürütülmüştür. Araştırmada,
rehberlik öğretmenlerinin görüşlerini belirlemek amacıyla yarı yapılandırılmış
görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Veriler, 2018 yılının Kasım-Aralık aylarında
toplanmış ve dijital ses kayıt cihazı kullanılarak kaydedilmiştir.
Görüşmelerden toplanan veriler nitel veri analiz tekniklerinden içerik analizi
tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçları sınıf öğretmenlerinin
özel gereksinimli olarak düşündükleri öğrencilerle ilgili yaptıkları sınıf içi
uyarlama ve düzenlemelerin yeterli olmadığını ortaya koymuştur. Araştırma
bulguları sınıf öğretmenlerinin gönderme öncesi süreçte okul rehberlik servisi
ile tam anlamıyla işbirliği yapmadıkları ortaya koymuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | DERGİNİN TAMAMI |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 9 Issue: 2 |