Eğitim ve öğretim işinin yapılandırılmasında
paydaşlar arasındaki işbirliği oldukça önemlidir. Bu işbirliği sayesinde eğitim
ve öğretimle ilgili yapılacak bütün faaliyetlerde eğitim kurumu, ilçe, il ve
ülke genelinde bir bütünlük oluşturmak, ortak kararlar alabilmek ve bu
kararların sonuçlarını değerlendirmek daha kolay hale gelebilmektedir. Milli
Eğitim Bakanlığı bu işi, bütün örgün ve yaygın eğitim kurumlarında Milli Eğitim
Bakanlığı Okul Öncesi ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği ile Eğitim Kurulları
ve Zümreleri Yönergesi çerçevesinde gerçekleştirmektedir.
Bu
çalışmada, sosyal bilgiler dersi için düzenlenen eğitim kurumu alan zümre
toplantıları, ilçe alan zümre toplantıları ve il alan zümre toplantılarında
alınan kararların Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı’nda yer alan temel
becerileri kazandırmadaki etkililiği ele alınmıştır. Yapılan bu çalışma, nitel
bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini Konya il merkezinde yer alan resmi
ortaokul ve imam hatip ortaokullarında 2018-2019 eğitim - öğretim yılında
yapılan, sosyal bilgiler dersi alan zümre toplantı tutanakları ve sosyal
bilgiler dersi Konya ili ve ilçeleri alan zümre toplantı tutanakları
oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem grubu ise, 2018-2019 yılında Konya il
merkezinde bulunan resmi ortaokul ve imam hatip ortaokullarından seçkisiz
örneklem alma yöntemi ile belirlenen, merkez ilçelerin her birinden ikişer tane
olmak üzere toplam 6 ortaokul veya imam hatip ortaokulundan alınan, sosyal
bilgiler dersi alan zümre toplantı tutanakları ile Karatay, Selçuklu ve Meram
ilçeleri, ilçe alan zümre toplantı tutanakları ve sosyal bilgiler dersi il alan
zümre toplantı tutanaklarından oluşmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Sosyal
bilgiler, Zümre, Temel beceriler.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 22, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 10 Issue: 1 |