Bu araştırmanın amacı, Türkçe Yeterlik Sınavı’nı (TYS) uluslararası alanda uygulanan dil yeterlik sınavlarıyla ölçme ve değerlendirme ölçütleri açısından karşılaştırıp TYS’nin niteliksel görünümünü tespit etmektir. Araştırmada veriler, içerik analizi tekniğiyle incelenmiştir. Araştırmanın veri kaynağını uluslararası alanda yapılan ve sınav sonuçları ÖSYM’nin eşdeğerlik tablosunda yer alan dil yeterlik sınavları ve TYS oluşturmaktadır. Bu sınavlar, Türkçe için TYS, İngilizce için CPE, CAE, TOEFL iBT, PTE Akademik; Almanca için TestDaF, DSD II, telc Deutsch ve Goethe-Zertifikat; Fransızca için DELF & DALF, İspanyolca için DELE, İtalyanca için CELI, Rusça için TORFL’dır.
Sınavların ölçme-değerlendirme ölçütlerindeki farklılıklara ilişkin bulgularda TYS “Sınavların Kaç Puan Üzerinden Değerlendirildiğine ve Becerilere Göre Puan Dağılımları” açısından 100 puan üzerinden değerlendirilen sınavlarla benzerdir. TYS’de ve çoğu sınavda toplam puan becerilere eşit oranda dağıtılmıştır. “Alınan Puanların Denk Geldiği Sertifika Seviyesi” açısından sınavlardaki sertifika seviyesi puan aralıklarının çoğu sınavda birbirinden farklı olduğu saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 22, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 10 Issue: 1 |