Son yıllarda tüm sektörlerde görülen hızlı değişime bağlı olarak turistlerin beklenti ve isteklerinin artmış olması, yeni arayışları da beraberinde getirmiştir. Bu arayışlara cevap olabilecek önemli araçlardan biri de etkinlik turizmidir. Küreselleşme ile oluşan rekabet ortamında öne çıkmak için temel ve alternatif ürünler oluşturmak kadar, bu turistik ürünün veya destinasyonun tanıtımı ve tanıtımda yeni kaynaklar kullanmak, oldukça önemli hale gelmiştir. Bu noktada, sosyal medya, turizm faaliyetlerini ciddi ölçüde etkileyen yeni bir araç olarak karşımıza çıkmaktadır. Birbirlerinin deneyimlerinden faydalanan bireyler turistik tavır, davranış ve tercihler açısından kararlarını, etkileşim sayesinde alabilmektedir. İnstagram da istenen kişiyi takip etmek, diğer kullanıcıların fotoğraf ve videolarına ulaşmak, bunları beğenmek ve yorum yapmak gibi çeşitli imkânları ile dikkat çeken bir sosyal medya aracıdır. Bu perspektifle etkinlik turizmi çerçevesinde ele alının çalışmanın temel amacı, 7. Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı’na katılım tercihlerinde instagram kullanımının etkisini belirlemektir. Araştırma verileri 7. Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı katılımcılarına uygulanan anketler ve mülakatlar ile elde edilmiştir. Dolayısıyla çalışmanın güvenirliliğini arttırmak için nitel ve nicel yöntemler birlikte kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, 7. Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı’na katılım tercihlerinde, instagramda paylaşılan fotoğraf ve videoların, önemli bir role sahip olduğu görülmektedir. Etkileşimli paylaşımların turistik tercihlere pozitif katkıları ve bu imkânların turizm faaliyetlerini yönlendirmedeki etkisi, ortaya çıkan diğer sonuçlardır.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 11 Issue: 3 |