Bu çalışmada, okulun paydaşları arasında yer alan öğretmenlerin veli ile yaşadığı çatışmanın öğretmen performansına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Konu ile ilgili alan yazın incelendiğinde öğretmen performansı ile ilgili olarak araştırma yapıldığı ancak veli ile yaşanan çatışmanın öğretmen performansına etkisine ilişkin sınırlı sayıda araştırma olduğu, bu konunun odak grup görüşmesi biçiminde ele alınmadığı anlaşılmaktadır. Yapılan çalışmanın yöntem bakımından alan yazına katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Araştırmaya Pursaklar örnekleminde yer alan ilkokul ve ortaokullarda görev yapan 9 öğretmen katılım sağlamıştır. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden odak grup görüşmesi deseni ile gerçekleştirilmiştir. Katılımcılara, araştırmacılar tarafından hazırlanan ve alanın uzmanlarının da görüşleri alınarak düzenlenen yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Veriler, betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma bulguları, öğretmenlerin veli ile yaşadıkları çatışmanın motivasyonlarına olumsuz yönde etki ettiği sonucuna ulaşılmasını sağlamıştır. Çatışma öğretmen motivasyonunda önemli bir etkiye sahiptir. Araştırma bulgularına dayalı olarak katılımcıların veliler ile yaşadıkları çatışmanın derslerinde motivasyon düşüklüğüne, derse girmekte zorlanmaya ve odaklanma sorununa yol açtığı genel sonucuna ulaşılmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 12 Issue: 1 |