Turistlerin destinasyonları tercih etme sebepleri ve memnuniyet derecelerini belirlemedeki en önemli etkenlerden biri destinasyon imajıdır. Turizm ürünleri genelde benzerlik gösterdikleri için destinasyonların en önemli rekabet unsurunu “imaj” belirlemektedir. Bununla birlikte turizm pazarlamasının en önemli stratejilerinden biri destinasyon ile ilgili olumlu imaj oluşturmak, olumsuz imajı olumlu bir imaja dönüştürmek ve mevcut olumlu imajı kuvvetlendirmektir. Destinasyon imajı, gidilecek yer ile ilgili turistlerin belleğinde oluşmuş olan fikirler, izlenimler ve inançların bütünüdür. İnsanlar deneyimlerinden yola çıkarak mevcut bilgileri ile bir çerçeve oluştururlar. Bu da turistlerin zihinlerinde belli bir destinasyon imajı oluşturur. Turizmin gerek sosyal ve kültürel gerek ekonomik ve çevresel özelliklerinden yararlanma çabasında olan ülkeler, kentler, turistik bölgeler, köyler hatta kırsal bölgeler de günümüzde rekabet ortamındaki turizm sektöründe farklı stratejiler, sunuş teknikleri, tanıtımlar, üretim ve pazarlama karmaları uygulayarak sektördeki varlıklarını korumak durumundadırlar. Bu bağlamda çalışmanın amacı, Ankara’ ya gelen turistlerin destinasyon imajı algılarını belirlemeye çalışmaktır. Çalışmanın teorik kısmında destinasyon kavramı ve destinasyon imajı algısı kavramı ile ilgili literatür taraması gerçekleştirilmiştir. Ayrıca kentsel bir destinasyon olarak Ankara ili ele alınmıştır. Araştırma kısmında ise; yüz yüze görüşme yapmak amacı ile Ankara’ ya gelen turistlere yöneltilecek yarı-yapılandırılmış sorular hazırlanmış ve 26 kişiyle görüşme gerçekleştirilmiştir. Elde edilen sonuçlar betimleyici analiz yöntemi ile analiz edilmiştir.
One of the most important factors in determining tourists' destination preferences and satisfaction is the image of the destination (destination region). Since tourism products are generally similar, the most important competitive element of destinations is "image". However, one of the most important strategies of tourism marketing is to create a positive image of the destination, transform the negative image into a positive image, and strengthen the existing positive image. Destination image is the whole of the ideas, impressions and beliefs formed in the memory of tourists about the place to be visited. People create a framework with their existing knowledge based on their experiences, which creates the destination image in their minds. Countries, regions, localities, cities, villages and even rural areas that want to benefit from the economic, socio-cultural, environmental, and many other positive effects of tourism, in short, destinations, are trying to protect their existence by applying different planning, production and presentation processes, marketing mixes and strategies in this competitive environment. In this context, the aim of the study is to try to determine the destination perceptions of tourists coming to Ankara. In the theoretical part of the study, a literature review was carried out on the concept of destination and the concept of destination image perception. In addition, Ankara province was discussed as an urban destination. In the research part; semi-structured questions were prepared to be asked to tourists coming to Ankara for face-to-face interviews and 26 people were interviewed. The results obtained were analyzed with the descriptive analysis method.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Service Marketing |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | September 24, 2024 |
Publication Date | September 29, 2024 |
Submission Date | April 3, 2024 |
Acceptance Date | August 18, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 14 Issue: 3 |