Case Report
BibTex RIS Cite

Farklı Sınıflara Verildikten Sonra İki Kardeşin Büyüğünde Gelişen Okul Reddi: Bir Olgu Sunumu

Year 2018, Volume: 6 Issue: 1, 28 - 31, 07.05.2018

Abstract

ÖZET:



İlk kez İngiltere'de ortaya
atılan 'okul reddi' terimi, duygusal zorluklar nedeniyle okula gitmeyen
çocukların sorunlarını tanımlamak için kullanılır. Okul reddi bir belirtidir ve
çeşitli psikiyatrik bozukluklar (anksiyete bozukluğu, yıkıcı davranış bozukluğu
ve duygudurum bozukluğu gibi) eşlik edebilir. Okul reddi, psikolojik
rahatsızlıkları olan ebeveynlerin çocuklarında sık görülür. Bu, okul reddi
gelişiminde genetik ve çevresel faktörlerin rol oynadığı fikrini desteklemektedir.
Her vaka için ayrı bir terapötik protokol, çocuklarla ilgili, aileyle ilgili ve
sosyal çevre ile okulla ilgili faktörlerin ayrıntılı değerlendirmesi yoluyla
oluşturulmalıdır. Okul reddi beş, altı, 10 ve 11 yaşlarındaki çocuklarda daha
sık görülmektedir. Tedavide amaç en kısa sürede okula geri dönüş sağlamaktır.
Okul reddi, Zihinsel Bozuklukların Teşhis ve İstatistik El Kitabı, Beşinci
Basım'a göre klinik bir bozukluk değilse de, çeşitli psikiyatrik bozukluklarla
ilişkili olabilir. Bu nedenle, okul reddi olan gençlerin bir ruh sağlığı uzmanı
tarafından değerlendirilmesi önemlidir. Aynı sınıfta okula başlayan, ancak daha
sonra farklı sınıflara atanan bir yaş farkı olan iki kardeşin yaşı büyük olanın
bir okul reddi davasını tartışıyoruz. Bu raporun amacı, ikizlerde olduğu gibi,
benzer yaştaki kardeşlerin de farklı sınıflarda okula başlamasının önemini
vurgulamak ve bunun farkındalığını yaratmaktır.

References

  • 1. Hersov LA. Refusal to go to school. J Child Psychol Psychiatry 1960 ;(1):137-45.
  • 2. Masi G, Mucci M, Millepiedi S. Separation anxiety disorder in children and Adolescents. Epidemiology, diagnosis and management. CNS Drugs 2001;(15):93-104.
  • 3.Burke AE, Silverman WK. The prescriptive treatment of school refusal. Clin Psychol Rev 1987;(7):353–62.
  • 4. Heyne D, King NJ, Tonge BJ, Cooper H. School refusal: epidemiology and management. Paediatr Drugs 2001;(3):719–32.
  • 5. Gümüştaş F, Yulaf Y, Gökçe S. Evaluation of the children and adolescents refusing to attend school. Marmara Med. J 2014;(27):27-31
  • 6. Ollendick TH, Mayer JA. School phobia. In: Turner SM (ed). Behavioral theories and treatment of anxiety. Plenum Press, New York 1984; 367–406.
  • 7. Kearney CA , Albano AM. When children refuse school. A cognitive behavioral therapy approach therapist guide (2.nd Ed.). New York, Oxford University Press 2007
  • 8. Last CG, Strauss CC. School refusal in anxiety-disordered children and adolescents. J Am Acad Child Adolesc Psychiatry 1990;(29):31–5.
  • 9. Christopher A, Kearney PhD. Dealing with school refusal behavior. A primer for family physicians J Fam Pract 2006 ;(55):685-92
  • 10. Berstein G. Comorbidity and severity of anxiety and depressive disorders in a clinical sample. J Am Acad Child Adolesc Psychiatry 1991;(30):43-50.
  • 11. Bahalı K, Tahiroğlu AY, Avcı A. Okul reddi olan çocuk ve ergenlerin klinik özellikleri. Anadolu Psikiyatri Derg 2009;(10):310-17.
  • 12. İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun. 11 Nisan 2012 Çarşamba, Resmi Gazete, sayı 28261. http://www.resmigazete .gov.tr/eskiler /2012/04/20120411-8. htm// adresinden 07.07.2017 tarihinde indirildi.
  • 13. King NJ, Tonge B, Heyne D. School refusal. In Ollendick TH, March J (eds), Phobic and Anxiety Disorders in Children and Adolescents. A Clinician’s Guide to Effective Psychosocial and Pharmacological Interventions New York, Oxford University Press, 2004: 236-271
Year 2018, Volume: 6 Issue: 1, 28 - 31, 07.05.2018

Abstract

References

  • 1. Hersov LA. Refusal to go to school. J Child Psychol Psychiatry 1960 ;(1):137-45.
  • 2. Masi G, Mucci M, Millepiedi S. Separation anxiety disorder in children and Adolescents. Epidemiology, diagnosis and management. CNS Drugs 2001;(15):93-104.
  • 3.Burke AE, Silverman WK. The prescriptive treatment of school refusal. Clin Psychol Rev 1987;(7):353–62.
  • 4. Heyne D, King NJ, Tonge BJ, Cooper H. School refusal: epidemiology and management. Paediatr Drugs 2001;(3):719–32.
  • 5. Gümüştaş F, Yulaf Y, Gökçe S. Evaluation of the children and adolescents refusing to attend school. Marmara Med. J 2014;(27):27-31
  • 6. Ollendick TH, Mayer JA. School phobia. In: Turner SM (ed). Behavioral theories and treatment of anxiety. Plenum Press, New York 1984; 367–406.
  • 7. Kearney CA , Albano AM. When children refuse school. A cognitive behavioral therapy approach therapist guide (2.nd Ed.). New York, Oxford University Press 2007
  • 8. Last CG, Strauss CC. School refusal in anxiety-disordered children and adolescents. J Am Acad Child Adolesc Psychiatry 1990;(29):31–5.
  • 9. Christopher A, Kearney PhD. Dealing with school refusal behavior. A primer for family physicians J Fam Pract 2006 ;(55):685-92
  • 10. Berstein G. Comorbidity and severity of anxiety and depressive disorders in a clinical sample. J Am Acad Child Adolesc Psychiatry 1991;(30):43-50.
  • 11. Bahalı K, Tahiroğlu AY, Avcı A. Okul reddi olan çocuk ve ergenlerin klinik özellikleri. Anadolu Psikiyatri Derg 2009;(10):310-17.
  • 12. İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun. 11 Nisan 2012 Çarşamba, Resmi Gazete, sayı 28261. http://www.resmigazete .gov.tr/eskiler /2012/04/20120411-8. htm// adresinden 07.07.2017 tarihinde indirildi.
  • 13. King NJ, Tonge B, Heyne D. School refusal. In Ollendick TH, March J (eds), Phobic and Anxiety Disorders in Children and Adolescents. A Clinician’s Guide to Effective Psychosocial and Pharmacological Interventions New York, Oxford University Press, 2004: 236-271
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Clinical Sciences
Journal Section Case Report
Authors

Hamza Ayaydın

Hatice Takatak

Publication Date May 7, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Ayaydın, H., & Takatak, H. (2018). Farklı Sınıflara Verildikten Sonra İki Kardeşin Büyüğünde Gelişen Okul Reddi: Bir Olgu Sunumu. Namık Kemal Tıp Dergisi, 6(1), 28-31.
AMA Ayaydın H, Takatak H. Farklı Sınıflara Verildikten Sonra İki Kardeşin Büyüğünde Gelişen Okul Reddi: Bir Olgu Sunumu. NKMJ. May 2018;6(1):28-31.
Chicago Ayaydın, Hamza, and Hatice Takatak. “Farklı Sınıflara Verildikten Sonra İki Kardeşin Büyüğünde Gelişen Okul Reddi: Bir Olgu Sunumu”. Namık Kemal Tıp Dergisi 6, no. 1 (May 2018): 28-31.
EndNote Ayaydın H, Takatak H (May 1, 2018) Farklı Sınıflara Verildikten Sonra İki Kardeşin Büyüğünde Gelişen Okul Reddi: Bir Olgu Sunumu. Namık Kemal Tıp Dergisi 6 1 28–31.
IEEE H. Ayaydın and H. Takatak, “Farklı Sınıflara Verildikten Sonra İki Kardeşin Büyüğünde Gelişen Okul Reddi: Bir Olgu Sunumu”, NKMJ, vol. 6, no. 1, pp. 28–31, 2018.
ISNAD Ayaydın, Hamza - Takatak, Hatice. “Farklı Sınıflara Verildikten Sonra İki Kardeşin Büyüğünde Gelişen Okul Reddi: Bir Olgu Sunumu”. Namık Kemal Tıp Dergisi 6/1 (May 2018), 28-31.
JAMA Ayaydın H, Takatak H. Farklı Sınıflara Verildikten Sonra İki Kardeşin Büyüğünde Gelişen Okul Reddi: Bir Olgu Sunumu. NKMJ. 2018;6:28–31.
MLA Ayaydın, Hamza and Hatice Takatak. “Farklı Sınıflara Verildikten Sonra İki Kardeşin Büyüğünde Gelişen Okul Reddi: Bir Olgu Sunumu”. Namık Kemal Tıp Dergisi, vol. 6, no. 1, 2018, pp. 28-31.
Vancouver Ayaydın H, Takatak H. Farklı Sınıflara Verildikten Sonra İki Kardeşin Büyüğünde Gelişen Okul Reddi: Bir Olgu Sunumu. NKMJ. 2018;6(1):28-31.