ÖZET:
İlk kez İngiltere'de ortaya
atılan 'okul reddi' terimi, duygusal zorluklar nedeniyle okula gitmeyen
çocukların sorunlarını tanımlamak için kullanılır. Okul reddi bir belirtidir ve
çeşitli psikiyatrik bozukluklar (anksiyete bozukluğu, yıkıcı davranış bozukluğu
ve duygudurum bozukluğu gibi) eşlik edebilir. Okul reddi, psikolojik
rahatsızlıkları olan ebeveynlerin çocuklarında sık görülür. Bu, okul reddi
gelişiminde genetik ve çevresel faktörlerin rol oynadığı fikrini desteklemektedir.
Her vaka için ayrı bir terapötik protokol, çocuklarla ilgili, aileyle ilgili ve
sosyal çevre ile okulla ilgili faktörlerin ayrıntılı değerlendirmesi yoluyla
oluşturulmalıdır. Okul reddi beş, altı, 10 ve 11 yaşlarındaki çocuklarda daha
sık görülmektedir. Tedavide amaç en kısa sürede okula geri dönüş sağlamaktır.
Okul reddi, Zihinsel Bozuklukların Teşhis ve İstatistik El Kitabı, Beşinci
Basım'a göre klinik bir bozukluk değilse de, çeşitli psikiyatrik bozukluklarla
ilişkili olabilir. Bu nedenle, okul reddi olan gençlerin bir ruh sağlığı uzmanı
tarafından değerlendirilmesi önemlidir. Aynı sınıfta okula başlayan, ancak daha
sonra farklı sınıflara atanan bir yaş farkı olan iki kardeşin yaşı büyük olanın
bir okul reddi davasını tartışıyoruz. Bu raporun amacı, ikizlerde olduğu gibi,
benzer yaştaki kardeşlerin de farklı sınıflarda okula başlamasının önemini
vurgulamak ve bunun farkındalığını yaratmaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Clinical Sciences |
Journal Section | Case Report |
Authors | |
Publication Date | May 7, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 6 Issue: 1 |