This research is carried out in order to determine the reasons for the increase in police fear of children during the coronavirus epidemic and to determine what needs to be done for children to overcome the existing fear by stopping the increase. Qualitative research methods are applied to study and single case embedded design is used for analysing the data. The data were collected using a semi-structured 2-question interview form developed by the researcher, using the Google form surveys system, in accordance with the social distance rule during the epidemic. The data in the interview forms collected via remote link were analyzed by content analysis. As a result of the research, it is obtain that the origin of the reason for the increase in children's police fear during the epidemic period is based on parent approach to their children. When families could not get their children to do what they want, they scare them as a penalty with the sentences "I will give you to the police, the police will write penalties" thus they equate the penalty with the police because of being punished and they equate the penalty with the dark and closed. Morever it is understood that children are highly affected by the news, “policemen give penalty”, that is frequently seen in the media during the epidemic period. In order to gradually reduce the police fear, which increased in children during the epidemic, it is concluded that the police should show love to all citizens and especially children, be in touch with the society, be educated about the behavior of children, reward children who show positive behavior instead of punishing the negative and the informing public spots should be broadcast on TVs frequently.
Bu araştırma, koronavirüs salgını sürecinde çocukların polis korkusunda meydana gelen artışın nedenlerini tespit etmek ve artışın durdurularak çocukların mevcut korkuyu yenmeleri için yapılması gerekenleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinin işe koşulduğu bu araştırmada analiz birimi olarak iç içe geçmiş tek durum deseni kullanılmıştır. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış 2 sorudan oluşan görüşme formu kullanılarak Google formlar sistemi üzerinden salgın sürecinde alınan fiziki mesafe kuralına uygun olarak toplanmıştır. Uzaktan link aracılığıyla toplanan görüşme formlarındaki veriler içerik analizine tabi tutularak analiz edilmiştir. Araştırma neticesinde salgın döneminde çocukların polis korkusunda meydana gelen artışın nedenleri olarak ailelerin çocuklarını istediklerini yaptıramadıklarında “Seni polise veririm, polisler ceza yazar.” söylemleri ile korkuttukları, çocukların ceza almaktan korktukları, polis deyince akıllarında ceza şemasının belirdiği, ceza şemasının da genellikle kapalı ve karanlık bir ortamla özdeşleştirildiği anlaşılmaktadır. Yine çocukların salgın döneminde medyada sık görülen “Polisler ceza yazdı.” haberlerinden çokça etkilendikleri anlaşılmaktadır. Salgın döneminde çocuklarda artış gösteren polis korkusunu kademeli olarak azaltmak için ise polislerin tüm vatandaşlara ve özellikle çocuklara sevgi göstermeleri, toplumla iç içe olmaları, çocuklara davranış konusunda eğitim almaları, güler yüzlü olmaları, olumsuzu cezalandırmak yerine olumlu davranış gösteren çocukları ödüllendirmeleri gerekmektedir. Ayrıca toplumu bilgilendirici-bilinçlendirici kamu spotlarının da televizyonlarda sıkça yayınlanması gerektiği sonuçlarına ulaşılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 25, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 3 Issue: 1 |