BibTex RIS Cite

-

Year 2015, Volume: 10 Issue: 4, 237 - 252, 15.10.2015

Abstract

This study aims to present a descriptive research on the learning style preferences of pre-service teachers and it seeks whether learning style preference of the participants depend on their gender, department or grade level. The study was carried out in the departments of Turkish, Science, Music, Mathematics and Physical Education containing 590 participants. Data were collected through a 44 item learning style questionnaire which was developed by Felder & Silverman (1996) and adapted to Turkish by Seval Fer (2003). For data analysis, independent t-test in terms of gender and relating to department and grade ANOVA were used in order to compare the means of the groups. According to the results of the study, it was found that general learning style preferences of the participants were reflective, sensing, visual and global. The results show that gender affects the participants’ score of sensing/intuitive dimension only. Department variable has a significant effect on the learning style preferences whereas grade level is found to be influential only on active/reflective and visual/verbal dimensions

References

  • • Aktepe, V., (2005). Eğitimde Bireyi Tanımanın Önemi. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 15-24.
  • • Alaçayır, S., (2011). Zihin Engelliler Öğretmenliği Bilim Dalı Zihin Engelliler Öğretmeni Adaylarının Yeterlik Algıları İle Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • • Arslan, B. ve Babadoğan, C., (2005). İlköğretim 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Akademik Başarı Düzeyi, Cinsiyet ve Yaş İle İlişkisi. Eğitim Araştırmaları, 21, 35–48.
  • • Babadoğan, C., (2000). Öğretim Stili Odaklı Ders Tasarımı Geliştirme. Milli Eğitim Dergisi, Sayı:147, 61-63.
  • • Bahar, M. ve Bilgin, İ., (2008). Sınıf Öğretmenlerinin Öğretme ve Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 19-38.
  • • Bahar, H.H. ve Sülün, A., (2011). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri, Cinsiyet Öğrenme Stili İlişkisi ve Öğrenme Stiline Göre Akademik Başarı, Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(2), 379-386.
  • • Bahar, H.H., Özen, Y. ve Gülaçtı, F., (2009). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Cinsiyet ve Branşa Göre Akademik Başarı Durumları ile Öğrenme Stillerinin İncelenmesi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42(1), 69-86.
  • • Bilgin, İ. ve Durmuş, S., (2003). Öğrenme Stilleri ve Öğrenci Başarısı Arasındaki İlişki Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 3(2), 381-400.
  • • Biggs, J., (2001). “Enhacing Learning: A Matter of Style or Approach (73-102)”. In Perspectives on Thinking, Learning and Cognitive Styles. Mahwah: Lawrance Erlbaum Associates.
  • • Collison, E., (2000). A survey of Elementary Students Learning Style Preferences and Academic Success. Contemporary Education, 71, 42-49.
  • • Çiğdem, G., (2010). Sınıf Öğretmenliği Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Karaelmas Üniversitesi, Zonguldak.
  • • De Bello, T., (1990). Comparison of eleven major learning styles models: Variables, appropriate populations, validity of instrumentation and there search behind them. Journal of Reading, Writing and Learning Disabilities International, 6(3), 203-222.
  • • Demir, T., (2008). Türkçe Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Bunların Çeşitli Değişkenlerle İlişkisi (Gazi Üniversitesi Örneği), Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(4), 129-148.
  • • Deniz, J., (2011). Müzik Öğretmeni Adaylarının Öğrenme Stilleri, 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya.
  • • Deshields, B.E.W., (2005). Comparison of the Learning Styles of Nurses and Teachers in Bermuda By Age, Gender, Educational Level, And Professional Longevity, Doktora Tezi, St. John’s University, New York.
  • • Ekici, G. ve Hevedanlı, M., (2010). Lise Öğrencilerinin Biyoloji Dersine Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 7(4), 97-109.
  • • Entwistle, N., Mccune, V. and Ealker, P., (2001). Conceptions, Styles and Approaches Within Higher Education: Analytic Abstractions and Everyday Experience (103-136). In Perspectives on Thinking, Learning and Cognitive Styles. Mahwah: Lawrance Erlbaum Associates.
  • • Felder, R.M., (1996). Matters of style. Asee Prism, 6(4), 18-23.
  • • Felder, R., and Spurlin, J., (2005). Applications, reliability, and validity of the index of learning styles. International Journal of Engineering Education, 21(1), 103–112.
  • • Fer, S., (2003). Matematik, Fizik ve Kimya Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğrenme Biçemlerine Göre Kolay Öğrendikleri Öğrenme Etkinlikleri, Çağdaş Eğitim, 28(304), 33-43.
  • • Genç, M. ve Kocaarslan, M., (2013). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Bartın Üniversitesi Örneği, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 17(2), 327-344.
  • • Gündoğan Çögenli, A., (2011). Sınıf Öğretmenlerinin Sahip Oldukları Öğrenme Stilleri ve Kullandıkları Bilişüstü Öğrenme Stratejileri. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • • Gürsoy, T., (2008). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • • Güven, B. and Özbek, Ö., (2007). Developing Learning Style Inventory for Effective Instructional Design, The Turkish Online Journal of Educational Technology–TOJET, 6(2).
  • • Hawk, T.F., and Shah, A.J., (2007). Using learning style instruments to enhance student learning. Decision Sciences Journal of Innovative Education, 5(1), 1–19.
  • • Hein, T.L. and Budny, D.D., (2000). Styles and Types in Scienceand Engineering Education. Paper Presented International Conference on Engineering and Computer Education, San Paulo, Brazil.
  • • Karasar, N., (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • • Keleş, D., (2009). Öğretmen Adaylarının Alan Eğitimi ve Bazı Psiko-sosyal Değişkenlere Göre Denetim Odağı Eğilimleri İle Öğrenme Stilleri Tercihleri. Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • • Koç, D., (2010). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin İncelenmesi ve Belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • • Köprülü, Ö., (2004). Learning Styles Of Student-Teachers in English Language Departments in Some Faculties of Education with Respect to Foreign Language Learning and Teaching. Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • • Köse, A., (2010). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri, Ders Çalışma Stratejileri ile Fen Bilgisi Öğretimi Öz Yeterlik İnançları Arasındaki İlişki (ÇOMÜ Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • • Küçükkaragöz, H., Deniş H., Ersoy, E. ve Karataş, E.,(2009). İlköğretim Matematik, Fen Bilgisi ve Türkçe Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale.
  • • Ömeroğlu, Ö., (2008). Yeni Bir İnsan Hakkı: Benzersiz Olma Hakkı, Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 10(2), 99-132.
  • • Peker, M., (2003). Öğrenme Stilleri ve 4 MAT Yönteminin Öğrencilerin Matematik Tutum ve Başarılarına Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • • Scales, A.Y., (2000). The Effect of Learning Style, Major and Gender on Learning Computer-aided Drawing in an Introductory Engineering/Technical Graphics Course. Unpublished PhD Thesis, North Carolina State University.
  • • Öğrenme Stilleri ile Fen ve Teknoloji Öğretimi Dersindeki Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • • Sywelem, M., Dahawy, B., and Wang, C., (2010). An Examination of Learning Style Preferences Among Egyptian University Students, Institute for Learning Styles Journal, 1, 16-23.
  • • Şimşek, N., (2001), Öğretim Teknolojilerinin Özellikleri ve Kullanımı. Öğretim Teknolojileri ve Kullanımı Kursu Ders Notları. Ankara, Emniyet Genel Müdürlüğü Basım Evi.
  • • Tseng, S., (2001). Nontradition Taiwanese EFL Students Learning Style Preferences, PhD Thesis, University of South Dakota, ABD.
  • • Uzuntiryaki, E., Bilgin, İ ve Geban, Ö., (2002). The Effect of earning Styles on High School Students’ Achievement and Attitudes in Chemistry. Paper presented at the Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching, Philadelphia, PA, (ERIC Document Reproduction Service No.ED (475-483).
  • • Van Zwanenberg, N., Wilkinson, L.J., and Anderson, A., (2000). Felder and Silverman’s Index of Learning Styles and Honey and Mumford’s Learning Styles Questionnaire: how do they compare and do they predict academic performance? Educational Psychology, 20(3), 365-380.
  • • Yağışan, N. ve Sünbül, A.M., (2009). Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Tercihleri, 8. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Samsun.
  • • Yalız, D. ve Erişti, B., (2009). Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(4), 156-163.
  • • Yenice, N. ve Saracaloğlu, A.S., (2009). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğrenme Stilleri ile Fen Başarıları Arasındaki İlişki, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 162-173.
  • • Zengin, R. ve Alşahan Ö.L., (2011). İlköğretim Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin İncelenmesi, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 143-153.

ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLİ TERCİHLERİNE İLİŞKİN BİR İNCELEME

Year 2015, Volume: 10 Issue: 4, 237 - 252, 15.10.2015

Abstract

Bu çalışma, Müzik, Matematik, Türkçe, Beden Eğitimi ve Fen Bilgisi öğretmen adaylarının baskın öğrenme stillerinin ne olduğunu, öğrenme stillerinin eğitim görülen alan, cinsiyet ve sınıf düzeyi bağlamında değişiklik gösterip göstermediğini 590 kişiden oluşan bir örneklem ile belirlemeyi amaçlayan betimsel nitelikli araştırma sunumu içermektedir. Araştırma verilerinin toplanmasında 44 maddeden oluşan ve Seval Fer(2003) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Felder ve Silverman (1996) tarafından geliştirilen Öğrenme Stili Envanteri kullanılmış, bağımsız değişkenler olarak envantere cinsiyet, bölüm ve sınıf bilgileri eklenmiştir. Toplanan verilerin analizi için cinsiyet değişkenine ilişkin ikili karşılaştırmalarda t-testi, bölüm ve sınıf değişkenlerine ilişkin çoklu karşılaştırmalarda ise tek yönlü (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların yansıtan, duyumsal, görsel ve bütünsel öğrenme stillerinde yoğunlaştıkları, cinsiyetin öğrenme stillerinin sadece duyumsal/sezgisel boyutunu anlamlı olarak etkilediği, diğer boyutlar üzerinde etkisinin olmadığı, bölüm değişkeninin tüm boyutlarda öğrenme stili tercihini etkilediği, sınıf düzeyi değişkeninin ise sadece aktif/yansıtan ve görsel/sözel boyuta ait puanlar üzerinde etkisinin olduğu tespit edilmiştir. 

References

  • • Aktepe, V., (2005). Eğitimde Bireyi Tanımanın Önemi. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 15-24.
  • • Alaçayır, S., (2011). Zihin Engelliler Öğretmenliği Bilim Dalı Zihin Engelliler Öğretmeni Adaylarının Yeterlik Algıları İle Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • • Arslan, B. ve Babadoğan, C., (2005). İlköğretim 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Akademik Başarı Düzeyi, Cinsiyet ve Yaş İle İlişkisi. Eğitim Araştırmaları, 21, 35–48.
  • • Babadoğan, C., (2000). Öğretim Stili Odaklı Ders Tasarımı Geliştirme. Milli Eğitim Dergisi, Sayı:147, 61-63.
  • • Bahar, M. ve Bilgin, İ., (2008). Sınıf Öğretmenlerinin Öğretme ve Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 19-38.
  • • Bahar, H.H. ve Sülün, A., (2011). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri, Cinsiyet Öğrenme Stili İlişkisi ve Öğrenme Stiline Göre Akademik Başarı, Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(2), 379-386.
  • • Bahar, H.H., Özen, Y. ve Gülaçtı, F., (2009). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Cinsiyet ve Branşa Göre Akademik Başarı Durumları ile Öğrenme Stillerinin İncelenmesi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42(1), 69-86.
  • • Bilgin, İ. ve Durmuş, S., (2003). Öğrenme Stilleri ve Öğrenci Başarısı Arasındaki İlişki Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 3(2), 381-400.
  • • Biggs, J., (2001). “Enhacing Learning: A Matter of Style or Approach (73-102)”. In Perspectives on Thinking, Learning and Cognitive Styles. Mahwah: Lawrance Erlbaum Associates.
  • • Collison, E., (2000). A survey of Elementary Students Learning Style Preferences and Academic Success. Contemporary Education, 71, 42-49.
  • • Çiğdem, G., (2010). Sınıf Öğretmenliği Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Karaelmas Üniversitesi, Zonguldak.
  • • De Bello, T., (1990). Comparison of eleven major learning styles models: Variables, appropriate populations, validity of instrumentation and there search behind them. Journal of Reading, Writing and Learning Disabilities International, 6(3), 203-222.
  • • Demir, T., (2008). Türkçe Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Bunların Çeşitli Değişkenlerle İlişkisi (Gazi Üniversitesi Örneği), Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(4), 129-148.
  • • Deniz, J., (2011). Müzik Öğretmeni Adaylarının Öğrenme Stilleri, 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya.
  • • Deshields, B.E.W., (2005). Comparison of the Learning Styles of Nurses and Teachers in Bermuda By Age, Gender, Educational Level, And Professional Longevity, Doktora Tezi, St. John’s University, New York.
  • • Ekici, G. ve Hevedanlı, M., (2010). Lise Öğrencilerinin Biyoloji Dersine Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 7(4), 97-109.
  • • Entwistle, N., Mccune, V. and Ealker, P., (2001). Conceptions, Styles and Approaches Within Higher Education: Analytic Abstractions and Everyday Experience (103-136). In Perspectives on Thinking, Learning and Cognitive Styles. Mahwah: Lawrance Erlbaum Associates.
  • • Felder, R.M., (1996). Matters of style. Asee Prism, 6(4), 18-23.
  • • Felder, R., and Spurlin, J., (2005). Applications, reliability, and validity of the index of learning styles. International Journal of Engineering Education, 21(1), 103–112.
  • • Fer, S., (2003). Matematik, Fizik ve Kimya Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğrenme Biçemlerine Göre Kolay Öğrendikleri Öğrenme Etkinlikleri, Çağdaş Eğitim, 28(304), 33-43.
  • • Genç, M. ve Kocaarslan, M., (2013). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Bartın Üniversitesi Örneği, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 17(2), 327-344.
  • • Gündoğan Çögenli, A., (2011). Sınıf Öğretmenlerinin Sahip Oldukları Öğrenme Stilleri ve Kullandıkları Bilişüstü Öğrenme Stratejileri. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • • Gürsoy, T., (2008). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • • Güven, B. and Özbek, Ö., (2007). Developing Learning Style Inventory for Effective Instructional Design, The Turkish Online Journal of Educational Technology–TOJET, 6(2).
  • • Hawk, T.F., and Shah, A.J., (2007). Using learning style instruments to enhance student learning. Decision Sciences Journal of Innovative Education, 5(1), 1–19.
  • • Hein, T.L. and Budny, D.D., (2000). Styles and Types in Scienceand Engineering Education. Paper Presented International Conference on Engineering and Computer Education, San Paulo, Brazil.
  • • Karasar, N., (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • • Keleş, D., (2009). Öğretmen Adaylarının Alan Eğitimi ve Bazı Psiko-sosyal Değişkenlere Göre Denetim Odağı Eğilimleri İle Öğrenme Stilleri Tercihleri. Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • • Koç, D., (2010). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin İncelenmesi ve Belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • • Köprülü, Ö., (2004). Learning Styles Of Student-Teachers in English Language Departments in Some Faculties of Education with Respect to Foreign Language Learning and Teaching. Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • • Köse, A., (2010). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri, Ders Çalışma Stratejileri ile Fen Bilgisi Öğretimi Öz Yeterlik İnançları Arasındaki İlişki (ÇOMÜ Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • • Küçükkaragöz, H., Deniş H., Ersoy, E. ve Karataş, E.,(2009). İlköğretim Matematik, Fen Bilgisi ve Türkçe Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale.
  • • Ömeroğlu, Ö., (2008). Yeni Bir İnsan Hakkı: Benzersiz Olma Hakkı, Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 10(2), 99-132.
  • • Peker, M., (2003). Öğrenme Stilleri ve 4 MAT Yönteminin Öğrencilerin Matematik Tutum ve Başarılarına Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • • Scales, A.Y., (2000). The Effect of Learning Style, Major and Gender on Learning Computer-aided Drawing in an Introductory Engineering/Technical Graphics Course. Unpublished PhD Thesis, North Carolina State University.
  • • Öğrenme Stilleri ile Fen ve Teknoloji Öğretimi Dersindeki Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • • Sywelem, M., Dahawy, B., and Wang, C., (2010). An Examination of Learning Style Preferences Among Egyptian University Students, Institute for Learning Styles Journal, 1, 16-23.
  • • Şimşek, N., (2001), Öğretim Teknolojilerinin Özellikleri ve Kullanımı. Öğretim Teknolojileri ve Kullanımı Kursu Ders Notları. Ankara, Emniyet Genel Müdürlüğü Basım Evi.
  • • Tseng, S., (2001). Nontradition Taiwanese EFL Students Learning Style Preferences, PhD Thesis, University of South Dakota, ABD.
  • • Uzuntiryaki, E., Bilgin, İ ve Geban, Ö., (2002). The Effect of earning Styles on High School Students’ Achievement and Attitudes in Chemistry. Paper presented at the Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching, Philadelphia, PA, (ERIC Document Reproduction Service No.ED (475-483).
  • • Van Zwanenberg, N., Wilkinson, L.J., and Anderson, A., (2000). Felder and Silverman’s Index of Learning Styles and Honey and Mumford’s Learning Styles Questionnaire: how do they compare and do they predict academic performance? Educational Psychology, 20(3), 365-380.
  • • Yağışan, N. ve Sünbül, A.M., (2009). Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Tercihleri, 8. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Samsun.
  • • Yalız, D. ve Erişti, B., (2009). Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(4), 156-163.
  • • Yenice, N. ve Saracaloğlu, A.S., (2009). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğrenme Stilleri ile Fen Başarıları Arasındaki İlişki, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 162-173.
  • • Zengin, R. ve Alşahan Ö.L., (2011). İlköğretim Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin İncelenmesi, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 143-153.
There are 45 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Hakan Karataş

Nilüfer Şeker Sır This is me

Nadir Çeliköz

Publication Date October 15, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 10 Issue: 4

Cite

APA Karataş, H., Şeker Sır, N., & Çeliköz, N. (2015). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLİ TERCİHLERİNE İLİŞKİN BİR İNCELEME. Education Sciences, 10(4), 237-252. https://doi.org/10.12739/NWSA.2015.10.4.1C0645
AMA Karataş H, Şeker Sır N, Çeliköz N. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLİ TERCİHLERİNE İLİŞKİN BİR İNCELEME. Education Sciences. October 2015;10(4):237-252. doi:10.12739/NWSA.2015.10.4.1C0645
Chicago Karataş, Hakan, Nilüfer Şeker Sır, and Nadir Çeliköz. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLİ TERCİHLERİNE İLİŞKİN BİR İNCELEME”. Education Sciences 10, no. 4 (October 2015): 237-52. https://doi.org/10.12739/NWSA.2015.10.4.1C0645.
EndNote Karataş H, Şeker Sır N, Çeliköz N (October 1, 2015) ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLİ TERCİHLERİNE İLİŞKİN BİR İNCELEME. Education Sciences 10 4 237–252.
IEEE H. Karataş, N. Şeker Sır, and N. Çeliköz, “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLİ TERCİHLERİNE İLİŞKİN BİR İNCELEME”, Education Sciences, vol. 10, no. 4, pp. 237–252, 2015, doi: 10.12739/NWSA.2015.10.4.1C0645.
ISNAD Karataş, Hakan et al. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLİ TERCİHLERİNE İLİŞKİN BİR İNCELEME”. Education Sciences 10/4 (October 2015), 237-252. https://doi.org/10.12739/NWSA.2015.10.4.1C0645.
JAMA Karataş H, Şeker Sır N, Çeliköz N. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLİ TERCİHLERİNE İLİŞKİN BİR İNCELEME. Education Sciences. 2015;10:237–252.
MLA Karataş, Hakan et al. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLİ TERCİHLERİNE İLİŞKİN BİR İNCELEME”. Education Sciences, vol. 10, no. 4, 2015, pp. 237-52, doi:10.12739/NWSA.2015.10.4.1C0645.
Vancouver Karataş H, Şeker Sır N, Çeliköz N. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLİ TERCİHLERİNE İLİŞKİN BİR İNCELEME. Education Sciences. 2015;10(4):237-52.