Okuma tutumu, okuma başarısını etkileyen faktörlerden biridir. Bu araştırmanın amacı, öğretmen adayları için geçerlik ve güvenirliği yüksek bir kitap okumaya yönelik tutum ölçeğini geliştirmektir. Ölçek geliştirme sürecinde yapılan geçerlik ve güvenirlik çalışmaları kapsamında araştırmaya 1228 öğretmen adayı dâhil edilmiştir. Ölçeğin, açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi sonucunda dört boyutlu bir yapıya sahip olduğu belirlenmiştir. Bu boyutlar kitap okuma sevgisi, kitap okumanın yararları, kitap okumada isteksizlik ve stres ile kitap okumada sorunlar ve engellerdir. Ölçekte toplam 36 madde yer almaktadır. Ölçeğin ölçüt bağıntılı geçerliliği de incelenmiş, pozitif yönde ve anlamlı olduğu bulunmuştur. Ölçeğin güvenirliğini belirlemek için iç tutarlığı, iki yarı güvenirliği ve madde analizi kullanılmıştır. Ölçeğin tümüne ilişkin iç tutarlık katsayısı .95 olarak bulunmuştur. Ölçeğin hem alt boyutlar hem de toplam puan açısından iki yarı güvenirliğe sahip olduğu bulunmuştur. Kitap Okumaya Yönelik Tutum Ölçeği’nin geçerlik ve güvenirlik çalışma sonuçlarının iyi düzeyde olduğu saptanmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 11 Issue: 3 |