Bu çalışmanın amacı, ilköğretim
dördüncü sınıf Fen ve Teknoloji dersi için geliştirilen materyallerin
öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerine ve öz kavramlarına etkilerini
belirlemektir. Çalışma, 2006-2007 eğitim-öğretim yılında Balıkesir merkezdeki bir
ilköğretim okulunda öğrenim gören 76 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada,
eşitlenmemiş kontrol gruplu model kullanılmıştır. Kontrol grubunda ders kitabı
ve çalışma kitabındaki etkinlikler uygulanmıştır. Deney grubunda ise, ders
kitabı ve çalışma kitabı yanında araştırmacılar tarafından geliştirilen çalışma
yaprakları, sunular, eğitsel oyunlargibi materyaller kullanılmıştır. Veriler,
Torrance Yaratıcı Düşünme Testi ve Piers-Harris Öz Kavramı Ölçeği kullanılarak
toplanmıştır. Veriler, betimsel analiz, ilişkisiz örneklemler t-testi ve
ANCOVA teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışma sonuçlarına göre, uygulama
sonrasıyaratıcı düşünme becerilerin denesneklik alt boyutunda deney grubu
lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunurken, öz kavramı açısından anlamlı
bir fark bulunamamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 21, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 13 Issue: 2 |