Bu çalışma; yabancı dil
öğretim programının planlanmasıyla ilişkilidir. Örneklemi Kosova Cumhuriyeti,
üniversite öncesi öğretim kademelerindeki, diller ve iletişim disiplinidir. Farklı
ülke uygulamalarındaki özgünlükleri ortaya koymayı amaç edinmiştir. Bilimsel
çalışma yapanların çalışmalarına, müfredat geliştirici ile karar vericilerde
görüş oluşmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir. 2018 yılının ilk yarısında
nitel araştırma yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Veriler; doküman analizi ve
yüz yüze görüşme yoluyla elde edilmiştir. İngilizce tüm öğrenciler için,
Arnavutça ise toplulukların öğrencileri için zorunlu yabancı dildir. Üst orta
öğretimdeyse Almanca ve Fransızca dilleri seçmeli ders olarak yer alır. Arnavutça
ve Sırpça resmi dildir. Türk, Boşnak, Rom, Aşgali gibi topluluklar vardır. Bulgulara göre yabancı dil öğrenmenim temel
çıktıları; bilgi, beceri, tutum ve değerlerden oluşmaktadır. İletişim ve temel
dilsel becerilerin gelişimi beklenir. Bilginin alımı ve verilmesi, fonksiyonel
yazma ve farklı durumlarda yazılı ve sözlü reaksiyon gösterme önemsenir. Araştırma
sonucunda, yabancı dil öğretim programında, 2011’de değişiklik yapıldığı
görülmüştür. Bu süreçte; öğretim programının yapısı, konu temelden, öğrenci
merkezli temele dönüştüğünün ele alındığı görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 16, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 14 Issue: 2 |