Bu araştırmanın amacı, Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu
Eğitim Fakültesi Güzel sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı
3.sınıf Koro dersinde takım çalışmasına dayalı öğrenmenin uygulandığı deney
grubu ile geleneksel öğretim yöntemlerinin kullanıldığı kontrol grubu
arasındaki akademik başarının anlamlı olup olmadığını belirlemektir.
Araştırmada, Koro eğitiminde takım çalışmasına dayalı öğrenmenin önemini
inceleyen ön test - son test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Yansız atama
ile iki grup oluşturulmuş bunlardan biri deney, öteki kontrol grubudur. Her iki
grupta da deney öncesi ve sonrası ölçümler yapılmıştır. Deneyde yapılan
uygulamalar sonrasında deney ve kontrol grubu canlı olarak izlenerek
değerlendirme yapılmıştır. Değerlendirmeler sonucunda deney grubu öğrencilerin
küçük gruplar hâlinde çalışarak ve birbirinin öğrenmesine yardım ederek
öğrenmeyi gerçekleştirdikleri, yüz yüze etkileşim sağladıkları, grup üyelerinin
birbirlerinin öğrenme sorumluluğunu taşıdıkları, grubun her üyesinin en iyi
derecede öğrenebilmesi için üyeler arasında iyi çalışma ilişkisinin olduğu
gözlemlenmiştir. Araştırmanın sonucunda takım çalışmasına dayalı öğrenmenin
öğrencilerinin akademik başarılarına olumlu yönde etkisi olduğu tespit
edilmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 20, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 12 Issue: 4 |