Araştırma nitel araştırma veri toplama tekniklerinin
kullanıldığı betimsel bir araştırmadır. Araştırmada model olarak durum
çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmada verilere “görüşme formu yaklaşımı”
türünde hazırlanan “görüşme” yoluyla ulaşılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde
içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmada, keman eğitimi yoluyla
bireylere kişisel ve toplumsal yönüyle çok önemli değerler kazandırılabileceği
ve keman eğitiminin değerlerin kazanılmasında hem araç hem de amaç olarak
değerlendirilebileceği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca değerlerin
kazandırılmasında eğitim alan grup için yaş faktörünün unutulmaması gerektiği ve
eğitimcilerin bilinçli, konuya hakim olarak eğitimlerini sürdürmeleri gerektiği
sonucuna ulaşılmıştır. Keman eğitiminde ve dolayısıyla birlikte müzik
üretebilmede gerekli olan tüm unsurlar değerleri kazandırır. Kazandırılması
gerekli var olan değerler ise keman eğitiminin gerçekleşmesinde etkin role
sahiptir kısaca doğrudan ilintilidir. Araştırmada, özengen keman eğitiminde ve
mesleki keman eğitiminde kazandırılması gereken değerlerin aynı olduğu ancak
özengen keman eğitiminin amaçları ve süresi bakımından farklılık
gösterebileceği tespit edilmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 20, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 12 Issue: 4 |