Bu araştırmanın amacı, müzik öğretmeni adaylarının
mükemmeliyetçilik düzeylerini cinsiyet, sınıf ve akademik başarı düzeyi
açısından incelemektir. Genel tarama modelinde yapılan araştırmanın örneklemini
2016-2017 yılında Atatürk Üniversitesi, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi ve
Necmettin Erbakan Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında öğrenim gören toplam
221 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, Olumlu Olumsuz
Mükemmeliyetçilik Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu ile elde edilerek SPSS veri
analizi programı ile istatistiksel olarak çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçları,
müzik öğretmeni adaylarının mükemmeliyetçi özelliklerinin yüksek standartlar,
düzen ve uyuşmazlık boyutlarında, cinsiyet ve akademik başarı değişkenlerinde
anlamlı farklılıklar olduğunu göstermiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 14 Issue: 4 |