Çalışma sağlık
bölümlerinde okumakta olan öğrencilerin, ebelik mesleğine bakış açılarını
belirlemek amacıyla planlanmıştır. Çalışma tanımlayıcı nitelikte olup, evrenini
Sağlık Bilimler Fakültesi’nde okuyan öğrenciler, örneklemini ise son sınıf
öğrenciler (n=300) oluşturmaktadır. Öğrencilerin %47.3’ü ebelerin; kontrollü
bir şekilde evde doğum yaptırabileceklerini, %77.3’ü bireylere aile planlaması konusunda bilgi verebileceklerini, %59’u
gebelik ve %56’sı da riskli gebeliklerin tanısını erken dönemde
koyabileceklerini, %76.7’si doğuma hazırlık programları düzenleyebilecekleri,
%86.3’ü doğumu yaptırabileceklerini, %67’si doğumda gelişebilecek acil
durumlara müdahale edebileceklerini, %51.3’ü makat gelişlerde doğumu
gerçekleştirebileceklerini, %73’ü anne ve bebeğin takibini, %53’ü yenidoğan
müdahalesini ve %73.3’ü doğum sonu dönemde anne bakımını yapabileceklerini
belirtmişlerdir. Öğrencilere göre ebelik, manevi açıdan doyurucu,
sabırlı, özverili, insana değer veren, iyi iletişim becerileri, örgütlenme ve
branşlaşma gerektiren, sağlık ekibinin önemli bir öğesidir. Ebelik mesleğinin
gelişimi için özellikle bölümünün tanıtılması, iş birlikçi yaklaşımların
sağlanması çok önemlidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 14 Issue: 4 |