Bu çalışmanın amacı Türkiye’deki web sitelerinde doğuma hazırlık eğitiminin içeriğini değerlendirmektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Web sitelerinin bireyleri etkileme/ikna edebilmesine ilişkin 3 temel temaya ulaşılmıştır. Bunlar; web sitelerinin kendi sunumları, verilen hizmetin gösterimi ve güvenilirliğini ortaya koyma amaçlı göstergelerdir. Web sayfaları incelendiğinde doğuma hazırlık eğitimine ilişkin bilgi veren sitelerin %15.9’unda eğiticilerin mesleklerini belirtmediği saptanırken, %28.9’unun multidisipliner ekip, %55.2’sinin ise tek eğitimci olduğu bulunmuştur. Multidisipliner ekipteki eğitimcilerin de %80’i doktor, %40’ı ebe, %35’i doğum koçu/doula, %25’i psikolog, %20’si pilates/yoga uzmanı, %15’i hemşire/akademisyen, %15’i fizyoterapist ve %15’i diyetisyen ağırlıklı olduğu saptanmıştır. Sonuç olarak; eğitimlerin sağlık haricinde meslek grupları tarafından da yapıldığı görülmüştür. Sağlık Bakanlığı tarafından gebeler için hazırlanan “Uzaktan Gebe Okulu” programının daha fazla duyurulması, resmi sağlık kurumlarının antenatal eğitim için güvenilir web sitelerini geliştirmeleri; bireylerin doğru eğitim kaynaklarını seçmeleri yönünde oldukça önemlidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 18, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 16 Issue: 1 |