Bu çalışmanın amacı, çevre
eğitimine yeni ve farklı bir bakış açısı olan sosyal-ekolojik sistemler
yaklaşımı hakkında bilgi vermektir. Bu yaklaşım, özellikle kentsel yerleşmeleri
farklı bir anlayışla değerlendirmektedir. Kentlerde birbiriyle bağlantılı
farklı sistemlerin (sosyal-ekolojik sistemler) temel dinamikleri, aralarındaki
etkileşimin gerçekleşme şartları ve sonuçlarıyla bunun çevre eğitimindeki
yansımaları söz konusu yaklaşımın teorik çerçevesini oluşturmaktadır. Çalışmanın
yerli alan yazındaki büyük boşluğu dolduracağına ve konuyla ilgili gelecekte
yapılacak çalışmalara bir başlangıç noktası oluşturacağına inanılmaktadır.
Journal Section | Educational Sciences in Qualitative Research |
---|---|
Authors | |
Publication Date | May 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 4 |