Bu çalışmada, ilköğretim öğrencilerinin Fen Bilimleri dersinde görsel materyallerle destekli olarak yürütülen etkinliklerin genotip–çevre etkileşiminin kavranmasına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Toplanan verilerin, istatistiksel analizinde SPSS 22 bilgisayar paket programı kullanılmıştır. Çalışmada, akademik başarı ön test puanlarına göre deney ve kontrol gruplarının ortalamaları arasında anlamlı bir fark olmadığını bulunmuştur. Grupların homojen olduğu tespit edilmiştir. Ön test ve son test başarı puanları karşılaştırılmıştır. Deney ve kontrol grubu öğrencilerine, genotip-çevre etkileşimini kavrama faaliyetleri yürütülmüştür. Gruplar arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Ayrıca, cinsiyetlere göre genotip-çevre etkileşiminin algılanmasında anlamlı farklılıkların olduğu saptanmıştır. PISA raporlarına göre ülkemizde fen okur-yazarlığı oranı düşüktür. Bu durum, fen öğretiminde istenilen başarının elde edilememesi sonucunu ortaya çıkarabilir. Bu çalışmanın, ilköğretim öğrencilerinin fen okur-yazarlığının artırılması bakımından yararlı olacağı öngörülmektedir. Ayrıca, öğrencilerin sorgulama temelli eğitim becerilerinin gelişmesine olanak sağlayacağı söylenebilir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 11, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 11 Issue: 3 |