Din, insan yaşantısının merkezinde yer alan, insanın duygu, düşünce ve
davranışlarına yön veren ve insana dünya ve ahiret mutluluğunu kazandırmayı
amaçlayan ilahi kanunlar bütünüdür. Dindarlık ise bu ilahi kanunun birey
tarafından anlaşılması, yorumlanması, içselleştirilmesi sonucu oluşan bir
vasıftır. Bu bağlamda insanların doğru dindarlık algıları oluşturması, dine
yönelik doğru tutumlar kazanması, dinin amacına ulaşması anlamına gelecektir.
Bunun için de kişilerin yeterli düzeyde doğru ve güvenilir dini bilgiler edinmesi,
bu bilgileri içselleştirmesi ve kişiliğine mal etmesi gerekir. Bu süreçte
edinilen dini bilginin kaynağı önem arz etmektedir.
Alan araştırması yöntemiyle ele alınan bu araştırmanın amacı, insanların
dindarlıklarına kaynaklık eden dini bilgilerini nereden ve nasıl öğrendiklerini,
dini konuda bir soru veya sorunu olduğunda hangi kaynaklara müracaat ettiklerini,
dindarlıklarının ve dinin temel kaynağı olan Kur’an’a yönelik algılarının ne
düzeyde olduğunu, bu değişkenlere etki eden faktörlerin neler olduğunu, Kur’an,
meal ve tefsir okumaya yönelik tutumlarının neler olduğunu tespit ve tasvir
etmektir.
Bizzat muhatabından elde edilen veriler üzerinde yapılan analizlerde,
örneklemin dindarlık ve Kur’an’a ait ilgi düzeylerinin yüksek olduğu, gençlerin
dini bilgileri ağırlıklı olarak ailesinden öğrendikleri, katılımcıların çoğunun
Kur’an’ı Arapçasından okumayı bildiği, Kur’an okuma sıklığının yeterli düzeyde
olduğu, Kur’an Kursuna gitme ve mezun olunan okulun Kur’an okuma davranışı
üzerinde etkili faktörler olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | ARTICLE |
Authors | |
Publication Date | July 27, 2018 |
Submission Date | June 12, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 2 |
Hope to be enlightened in the light of knowledge ....
ODÜSOBİAD