Bu araştırmanın amacı, Mehmet Akif Ersoy’un Asım, Süleymaniye Kürsüsünde, Fatih Kürsüsünde, Berlin Hatıraları adlı eserlerinin Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda (2019) yer alan sosyal ve vatandaşlık yetkinliği açısından incelenmesidir. Çalışma, nitel araştırma yöntemi ile desenlenmiştir. Veri toplama tekniği olarak doküman incelenmesinden yararlanılmıştır. Araştırmanın verileri betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Mehmet Akif Ersoy’un Asım adlı eserine yönelik bulgulara bakıldığında sosyal ve vatandaşlıkla ilgili yetkinliğin kişisel yetkinlik yönüyle ön plana çıktığı sonucuna ulaşılmıştır. Süleymaniye Kürsüsünde adlı esere yönelik bulgular incelendiği zaman sosyal ve vatandaşlıkla ilgili yetkinliğin kültürler arası beceriler yönüyle ön plana çıktığı görülmektedir. Fatih Kürsüsünde adlı esere yönelik bulgular incelendiğinde sosyal ve vatandaşlıkla alakalı yetkinliğin kişisel yetkinlik yönüyle ön plana çıktığı sonucuna ulaşılmıştır. Berlin Hatıraları adlı eserde ise sosyal ve vatandaşlıkla ilişkili toplumsal bilgi ile kültürlerarası yetkinlik yönüyle ön plana çıktığı belirlenmiştir. Araştırmanın bulgularından hareketle Asım adlı eserin Türkçe Dersi Öğretim Programında yer alan “Erdemler”; Süleymaniye Kürsüsünde adlı eserin ise “Milli Kültürümüz”; Fatih Kürsüsünde adlı eserin “Birey ve Toplum”; Berlin Hatıraları adlı eserin de “Kişisel Gelişim” başlığı altında yer alan tema ve konulara hizmet edebileceği düşünülmektedir.
Türkçe dersi Mehmet Akif Ersoy Asım Süleymaniye Kürsüsünde Fatih Kürsüsünde Berlin Hatıraları
The purpose of this research is to examine Mehmet Akif Ersoy's works named Asım, Süleymaniye Kürsüsünde, Fatih Kürsüsünde, Berlin Hatıraları in terms of social and citizenship competence in the Turkish Language Curriculum (2019). The study was designed with the qualitative research method. Document analysis was used as a data collection technique. The data of the research were analyzed by descriptive analysis technique. Considering the findings on Mehmet Akif Ersoy's work called Asım, it was concluded that social and citizenship competence came to the fore in terms of personal competence. When the findings about the work named Süleymaniye Kürsüsünde are examined, it is seen that social and citizenship competence comes to the fore in terms of intercultural skills. When the findings for the work titled Fatih Kürsüsünde are examined, it has been concluded that social and citizenship-related competence comes to the forefront in terms of personal competence. In the work titled Berlin Hatıraları, it was determined that he came to the forefront in terms of social knowledge and intercultural competence related to social and citizenship. Based on the findings of the research, “Virtues” in the Turkish Language Curriculum of Asım; in the Süleymaniye Kürsüsünde, the work "Our National Culture"; “Individual and Society” in Fatih Kürsüsünde; It is thought that the work named Berlin Hatıraları can serve the themes and issues under the title of "Personal Development".
Turkish Language Lesson Mehmet Akif Ersoy Asım Süleymaniye Kürsüsünde Fatih Kürsüsünde Berlin Hatıraları
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | RESEARCH ARTICLE |
Authors | |
Publication Date | June 14, 2022 |
Submission Date | April 24, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: Özel Sayı (Yüreklerde Akif, Dillerde Hürriyet) |
Hope to be enlightened in the light of knowledge ....
ODÜSOBİAD