Covid-19 salgın süreci insanların yaşamında birçok değişime ve belirsizliğe yol açmıştır. Bu değişimden ve belirsizliklerden etkilenen kurumlardan biri okullar olmuştur. Okulların belirli bir süre kapalı olması ve uzaktan eğitim süreci gibi durumlar çoğu öğrenci için uyum sağlamaya yönelik çabayı ortaya çıkarmıştır. Lise çağı yaşam dönemi olarak ergenlik yıllarına denk gelmektedir. Hem ergenlik döneminin özellikleri hem de pandemi süreci göz önünde bulundurularak bu çağdaki gençlerin farklı davranışlar sergileyebileceği düşünülebilir. Buna göre araştırmanın amacı pandemi sürecinin lise öğrencilerinin problem davranışları üzerindeki etkisinin değerlendirilmesidir. Bu doğrultuda araştırmada Sivas il merkezinde pandemi öncesi ve pandemi sürecinde devlet liselerde görev yapan 12 psikolojik danışman/rehber öğretmen ile odak grup görüşmesi yapılarak pandemi sürecinin okullarda görülen sorun davranışlara etkisi değerlendirilmiştir. Katılımcılardan ulaşılan veriler içerik analizi yönteminden yararlanılarak bulgulara dönüştürülmüştür. İçerik analizi sonucu altı ana tema belirlenmiştir. Bu temalar uyumda zorluk, okul reddi, saldırganlık, kontrolsüz sosyal medya ve teknoloji kullanımı, psikolojik sağlamlığın azalması ve problem davranışlarla başa çıkmada önerilerdir. Son olarak bulgular tartışılmış ve öneriler sunulmuştur.
The Covid-19 pandemic process has led to many changes and uncertainties in people's lives. Schools have been one of the institutions affected by this change and uncertainty. Situations such as schools being closed for a certain period and the distance education process have led to an effort to adapt for most students. High school age corresponds to adolescence as a life period. Considering both the characteristics of the adolescence period and the pandemic process, it can be thought that young people at this age may exhibit different behaviors. Accordingly, the research aims to evaluate the effect of the pandemic process on the problem behaviors of high school students. In this direction, focus group interviews were conducted with 12 psychological counselors/guidance teachers working in state high schools before and during the pandemic in the city center of Sivas and the effect of the pandemic process on problem behaviors seen in schools was evaluated. The data obtained from the participants were transformed into findings using the content analysis method. As a result of the content analysis, six main themes were determined. These themes are difficulties in adapting, school refusal, aggression, use of uncontrolled social media and technology, decrease in psychological resilience and suggestions for coping with problem behaviors. Finally, the findings were discussed and suggestions were presented.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | RESEARCH ARTICLE |
Authors | |
Publication Date | July 24, 2023 |
Submission Date | August 20, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 13 Issue: 2 |
Hope to be enlightened in the light of knowledge ....
ODÜSOBİAD