Today, social media is used extensively, especially by young people, and shape people's behavior. For this reason, social media has started to be used by businesses for advertising and promotion today. However, there are not many studies examining the effect of social media on attitudes and consumption towards brands. The aim of this study is to examine the relationship between social media communication and conspicuous consumption and the mediating role of brand affect in this relationship. For this purpose, data were collected from individuals over the age of 18 in Turkey through a questionnaire (n=514). As a result of the analyzes, it was concluded that social media communication positively effects brand affect and conspicuous consumption, and brand affect also positively effects conspicuous consumption. At the same time, brand affect has a mediating role in the relationship between social media communication and conspicuous consumption. The results of the research will make significant contributions to the literature and marketing practitioners. The use of social media by businesses in their advertising and promotional activities will increase the attractiveness of their brands and encourage consumers to buy the brand.
Social Media Communication Brand Affect Conspicuous Consumption
Sosyal medya günümüzde özellikle gençler tarafından yoğun olarak kullanılmakta ve insanların davranışlarına yön vermektedir. Bu nedenle sosyal medya günümüzde reklam ve tanıtım için işletmeler tarafından kullanılmaya başlanmıştır. Ancak sosyal medyanın markalara yönelik tutum ve tüketim üzerindeki etkisini inceleyen çok fazla çalışma bulunmamaktadır. Bu çalışmanın amacı sosyal medya iletişimi ve gösterişçi tüketim arasındaki ilişki ve bu ilişkide marka duygusunun aracılık rolünü incelemektir. Bu amaçla Türkiye’deki 18 yaş üstü bireylerden anket aracılığıyla veri toplanmıştır (n=514). Analizler sonucunda sosyal medya iletişiminin marka duygusu ve gösterişçi tüketimi pozitif etkilediği ve marka duygusunun da gösterişçi tüketimi pozitif etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Aynı zamanda marka duygusunun sosyal medya iletişimi ve gösterişçi tüketim arasındaki ilişkide aracılık rolü bulunmaktadır. Araştırma sonuçları literatüre ve pazarlama uygulayıcılarına önemli katkılar sağlayacaktır. İşletmelerin reklam ve tanıtım faaliyetlerinde sosyal medyayı kullanmaları onların markalarının çekiciliğini artırarak tüketicileri markayı satın almaya teşvik edecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | İNCELEME MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 28 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 1 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD