Bu
araştırmanı amacı, farklı lisans programlarında öğrenim gören öğretmen
adaylarının çevre sorunlarına ilişkin bilgi düzeylerini ve çevre sorunlarına
yönelik tutumlarını incelemektir. Araştırma tarama modelinde
gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemi, Kastamonu Üniversitesi Eğitim
Fakültesi’nde Sınıf Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Okul Öncesi
Öğretmenliği ve İlköğretim Matematik Öğretmenliği lisans programlarında
dördüncü sınıfta öğrenim gören 309 öğretmen adayından oluşmaktadır. Öğretmen
adaylarının çevre sorunları bilgisi başarı düzeyleri, Çimen (2013) tarafından geliştirilen başarı testi
ile belirlenmiştir. Çevre sorunlarına yönelik tutumlarını belirlemek için ise Şama
(2003) tarafından geliştirilen tutum ölçeği kullanılmıştır. Veriler, SPSS 21.0
istatistik paket programı üzerinde tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve çoklu
karşılaştırma testlerinden Dunnett’s T3 testi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma
bulgularına göre, çevre eğitimi dersi alan ve almayan öğretmen adaylarının
çevre sorunları bilgisi başarı testi puanları arasında, çevre eğitimi dersi
alan öğretmen adaylarının lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu
tespit edilmiştir. Bununla birlikte, çevre eğitimi dersi alan öğretmen
adaylarının çevre sorunlarına yönelik tutumlarının daha olumlu olduğu
belirlenmiştir. Bu bulgular ışığında, Çevre Eğitimi dersine eğitim
fakültelerinin bütün lisans programlarında zorunlu veya seçmeli ders olarak yer
verilmesi önerilmektedir.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 9, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 1 Issue: 1 |