Bu araştırmanın
amacı, ilkokul ve orta okul fen bilimleri dersi öğretim programında yer alan
vatandaşlık konularının incelenmesidir. Doküman analizi yönteminin kullanıldığı
araştırmada, 3-8. sınıf fen bilimleri dersi öğretim programı analiz edilerek,
programda yer alan sosyal toplumsal konuların içerisinde yer alan vatandaşlık
konuları incelenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, ilkokul ve orta okul fen
bilimleri dersi öğretim programında, vatandaşlık eğitimi ile ilgili 23 kazanım
olduğu ortaya konmuştur. Bu kazanımların dağılımının ilkokul ve orta okulda
eşit sayıda olduğu tespit edilirken, vatandaşlık eğitimine yönelik en çok
kazanımın ilkokul 3. sınıfta olduğu belirlenmiştir. 6. ve 8. sınıfta ise
vatandaşlık ile ilgili kazanımların olmadığı görülmüştür. Son olarak,
vatandaşlık eğitimi ile ilgili kazanımların “çevre” konusunda yoğunlaştığı
saptanmıştır.
İlkokul Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı Orta Okul Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 8, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 1 |