Bu çalışmanın amacı, ortaokul 6. sınıfta öğrenim
görmekte olan öğrencilere fen bilimleri dersinde pozitif ve negatif motivasyon
yüklemenin, öğrencilerin durumluk kaygı düzeylerine ve akademik başarılarına
etkisini incelenmektir. Araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden ön-test
son-test kontrol grupsuz deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubunu 2017-2018 eğitim öğretim yılında Kayseri ili Talas ilçesinde bulunan
Millî Eğitim Bakanlığına bağlı bir ortaokulun 6. sınıfında öğrenim gören toplam
72 öğrenci oluşturmaktadır. Deney gruplarında 6. sınıf fen bilimleri ders
kitabının “Dolaşım Sistemi” konusundaki etkinliklere yer verilmiştir. Birinci
grupta (grup1) dersler pozitif motivasyon yüklenerek, ikinci grupta (grup2) ise
negatif motivasyon yüklenerek işlenmiştir. Araştırmanın uygulama süresi dört
hafta sürmüştür. Veri toplama aracı olarak Dolaşım Sistemi Başarı Testi (DSBT)
ve Durumluk Kaygı Ölçeği (DKÖ) kullanılmıştır.
Başarı testi ön-test ve son-test olarak iki kez uygulanmış; durumluk
kaygı ölçeği ise ön-test, süreç testi ve son-test olarak üç kez uygulanmıştır.
Başarı testinden ve durumluk kaygı ölçeğinden elde edilen veriler SPSS 22.0
paket programıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, pozitif motivasyon
uygulanan grup1 ile negatif motivasyon uygulanan grup2 arasında DSBT son-test
puanları açısından grup1 lehine anlamlı bir farkın olduğu görülmüştür. Durumluk
kaygı ölçeği ön-test, süreç testi ve son-test puanları açısından anlamlı bir
fark oluşmamıştır. Çalışmanın bulguları literatürdeki benzer çalışmaların
sonuçları ile karşılaştırılarak tartışılmış ve öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 17, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 2 |