1990’lı yıllarda yapılmaya başlayan tesettür defileleri, defileler sonrasında hazırlanan kataloglar, tesettür giyimin bir moda nesnesi haline geleceğinin habercileri olmuşlardır. 2000’li yıllara gelindiğinde ise giyimden güzellik ve bakım ürünlerine kadar dindar veya muhafazakâr kadınlar için birçok şey üreten bir sektörden bahsetmek mümkün olmuştur. Geriye bunların reklamının yapılacağı bir moda dergisi kalmıştır. Bu makalede, günümüzde İslami moda dergileri olarak yayımlanan Aysha ve Enda dergileri tüketim, din ve kadın kavramları bağlamında incelenmiştir. Bu dergilerde reklamın, din ve kadın konularının ne kadar yer aldığına, içerik ve söylemlerine bakılmıştır, Dergilerin lüks tüketimi özendirdiği, din konusunda bir iddiaları-nın olmadığı ve kadınlara daha şık giyim dışında; iş yaşantısına dâhil olma, kamusal alana çıkma, kendilerini gerçekleştirme ve öznelik kapasitelerini ortaya koyma noktasında pek bir şey sunmadığı sonucuna varılmıştır. |
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 21, 2016 |
Submission Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 17 Issue: 1 |