BibTex RIS Cite

Tüketim, Din ve Kadın Bağlamında İslami Moda Dergileri

Year 2016, Volume: 17 Issue: 1, 0 - 0, 21.12.2016
https://doi.org/10.17494/ogusbd.76783

Abstract

 

1990’lı yıllarda yapılmaya başlayan tesettür defileleri, defileler sonrasında hazırlanan kataloglar, tesettür giyimin bir moda nesnesi haline geleceğinin habercileri olmuşlardır. 2000’li yıllara gelindiğinde ise giyimden güzellik ve bakım ürünlerine kadar dindar veya muhafazakâr kadınlar için birçok şey üreten bir sektörden bahsetmek mümkün olmuştur. Geriye bunların reklamının yapılacağı bir moda dergisi kalmıştır. Bu makalede, günümüzde İslami moda dergileri olarak yayımlanan Aysha ve Enda dergileri tüketim, din ve kadın kavramları bağlamında incelenmiştir. Bu dergilerde reklamın, din ve kadın konularının ne kadar yer aldığına, içerik ve söylemlerine bakılmıştır, Dergilerin lüks tüketimi özendirdiği, din konusunda bir iddiaları-nın olmadığı ve kadınlara daha şık giyim dışında; iş yaşantısına dâhil olma, kamusal alana çıkma, kendilerini gerçekleştirme ve öznelik kapasitelerini ortaya koyma noktasında pek bir şey sunmadığı sonucuna varılmıştır.

Year 2016, Volume: 17 Issue: 1, 0 - 0, 21.12.2016
https://doi.org/10.17494/ogusbd.76783

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

İlknur Meşe

Publication Date December 21, 2016
Submission Date June 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 17 Issue: 1

Cite

APA Meşe, İ. (2016). Tüketim, Din ve Kadın Bağlamında İslami Moda Dergileri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1). https://doi.org/10.17494/ogusbd.76783
AMA Meşe İ. Tüketim, Din ve Kadın Bağlamında İslami Moda Dergileri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. June 2016;17(1). doi:10.17494/ogusbd.76783
Chicago Meşe, İlknur. “Tüketim, Din Ve Kadın Bağlamında İslami Moda Dergileri”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 17, no. 1 (June 2016). https://doi.org/10.17494/ogusbd.76783.
EndNote Meşe İ (June 1, 2016) Tüketim, Din ve Kadın Bağlamında İslami Moda Dergileri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 17 1
IEEE İ. Meşe, “Tüketim, Din ve Kadın Bağlamında İslami Moda Dergileri”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 17, no. 1, 2016, doi: 10.17494/ogusbd.76783.
ISNAD Meşe, İlknur. “Tüketim, Din Ve Kadın Bağlamında İslami Moda Dergileri”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 17/1 (June 2016). https://doi.org/10.17494/ogusbd.76783.
JAMA Meşe İ. Tüketim, Din ve Kadın Bağlamında İslami Moda Dergileri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;17. doi:10.17494/ogusbd.76783.
MLA Meşe, İlknur. “Tüketim, Din Ve Kadın Bağlamında İslami Moda Dergileri”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 17, no. 1, 2016, doi:10.17494/ogusbd.76783.
Vancouver Meşe İ. Tüketim, Din ve Kadın Bağlamında İslami Moda Dergileri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;17(1).