Bu
çalışma kapsamında, Argümantasyon Tabanlı Öğretim (ATÖ) yönteminin fen
bilimleri laboratuvar uygulamalarında kullanılabilen etkili bir öğretim yöntemi
olduğu durumu sınıf öğretmen adaylarının görüşleri ve hazırbulunuşluk durumları
incelenerek ortaya koyulmuştur. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması
kullanılarak yürütülen bu çalışmada toplamda 28 sınıf öğretmen adayı ile sekiz
haftalık ATÖ uygulaması yapılmıştır. Uygulamanın ilk ve son haftalarında
öğretmen adaylarının görüşlerinde ve hazırbulunuşluk durumlarında meydana gelen
değişimi belirlemek için veri toplama aracı olarak “Argümantasyon Tabanlı
Öğretime Yönelik Görüş Formu (ATÖYG)” ve “Argümantasyon Tabanlı Öğretime Giriş
Etkinliği Formu (ATÖGE)” kullanılmıştır. Ayrıca uygulamanın son haftasında
öğretmen adaylarının derse katılımlarında artış gözlenmiş ve deneylerin teorik
kısımlarında –gerekçe, veri, iddia, çürütücü, destekleyici, sınırlayıcı- gibi
argüman öğelerini kullanarak bilimsel tartışma gerçekleştirebildikleri
görülmüştür. Bu doğrultuda, ATÖ yönteminin fen laboratuvar uygulamalarını
zenginleştirmek amacıyla daha sık kullanılmasının gerektiği düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 5, 2019 |
Submission Date | September 22, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 20 |