Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Karakter ve Değer Eğitimi Dersinin Kazanımları

Yıl 2019, Cilt: 20 , 1263 - 1278, 05.04.2019
https://doi.org/10.17494/ogusbd.555477

Öz

Bu araştırmada, Pedagojik Formasyon programına kayıtlı aday
öğretmenlerinin program kapsamında verilen seçmeli Karakter ve Değer Eğitimi
dersinden elde etmiş oldukları kazanımları ile ilgili görüşlerini elde etmek
amaçlanmıştır.  Bu araştırma nitel
araştırma anlayışına dayalı durum çalışması yöntemine göre desenlenmiştir. 52
öğretmen adayı amaçlı örneklem belirleme yöntemine göre belirlenmiştir.
Araştırmada veriler, ‘açık uçlu form’
veri toplama aracı ile toplanmıştır. Veriler, analiz edilmiştir. Sonuçlar 5
tema altında toplanmıştır. Bu temalar; Ders
boyutunda kazanımlar, Değerler boyutunda kazanımlar, Kavramlar boyutunda
kazanımlar, Kişisel gelişim boyutunda kazanımlar Farkındalık boyutunda
kazanımlar
şeklindedir. Araştırmanın
sonuçlarına göre; ders boyutunda içerik, yöntem ve değerlendirme; değerler
boyutunda ise, saygı duyma, empati, değer verme; kavramlar boyutunda, değer ve
karakter kavramları; kişisel gelişim boyutunda ön yargılardan kurtulma, bakış
açısını değiştirme kazanımlarını elde ettiklerini söylemişlerdir

Kaynakça

  • Acat, M. B. ve Aslan, M. (2011). Okulların karakter eğitimi yetkinliği ölçeği (OKEYÖ). De-ğerler Eğitimi Dergisi, 9 (21), 7-27. Akbaş, O. (2008). Değer eğitimi akımlarına genel bir bakış, Değerler Eğitimi Dergisi 6 (16), 9-27. Aladağ, S. (2009). İlköğretim sosyal bilgiler öğretiminde değer eğitimi yaklaşımlarının öğrencilerin sorumluluk değerini kazanma düzeyine etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara. Aladağ, E. ve Karaman, B. (2018). Değer eğitiminde kısa filmlerden yararlanma: örnek bir uygulama, Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (1), 360-377. Balcı, N. (2008). İlköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler dersinde değer eğitiminin etkililiği (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul. Balay, R. ve Kaya, A. (2014). Eğitim Fakültesinde okuyan öğretmen adaylarının ahlaki de-ğer yönelimleri, Değerler Eğitimi Dergisi, 12 (28), 7-45. Berkowitz, M. W., & Puka, B. (2009). Dissent and character education. In M. Gordon (Ed.), Reclaiming dissent: Civic education for the 21st century (ss. 107-130). Amster-dam: Sense Publishers. Berkowitz, M. W. (2011). What works in values education. International Journal of Educa-tional Research, 50 (3), 153-158. doi:http://dx.doi.org.libproxy.temple.edu /10.1016/j.ijer.2011.07.003 Creswell, J. W. (2003). Research design qualitative and quantative approaches. (2nd Ed.) Thousand Oaks, CA. Sage Publication Demirtaş, S. (2009). Çocuk yuvasında kalan korunmaya muhtaç çocukların değer eğitiminde yaratıcı dramanın etkililiği (Yayımlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Dewey, J. (1909). Moral principles in education. Boston, MA: Houghton Mifflin. Dilmaç, B. (2007). Bir grup fen lisesi öğrencisine verilen insani değerler eğitiminin insani değerler ölçeği ile sınanması (Yayımlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya. Dilmaç, B., Bozgeyikli, H., Çıkılı, Y. (2008). Öğretmen adaylarının değer algılarının farklı değişkenler açısından incelenmesi, Değerler Eğitimi Dergisi, 6 (16), 69-91, Doğanay, A. (2009). Değerler eğitimi. C. Öztürk (Ed.). Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğre-timi yapılandırmacı bir yaklaşım (içinde). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Elbir, B. ve Bağcı, C. (2013). Değerler eğitimi üzerine yapılmış lisansüstü düzeyindeki ça-lışmaların değerlendirilmesi. Turkish Studies, 8 (1), 1321-1333. Fidan, K. N. (2009). Öğretmen adaylarının değer öğretimine ilişkin görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim, 2 (2), 1-18. Keskinoğlu, M. Ş. (2008). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerine uygulanan mesnevi temelli değerler eğitimi programının ahlaki olgunluğa ve saldırganlık eğilimine etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Yeditepe Üniversitesi, İstanbul. Kılcan, B. (2016). Öğretmen adaylarının, değerlerin kazandırılmasına yönelik görüşleri ile değerler eğitimine ilişkin algılarında değerler eğitimi dersinin rolü. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 45, (9), 605-618. Kılcan, B. ve Akbaba, B. (2003). Sosyal Bilgiler Öğretim programında yer alan kültürel mirasa duyarlılık değerine ilişkin öğrenci algılarının incelenmesi, ZFWT, 5(3), 113-137. Koç, K. (2007). İlköğretim 7. sınıflarda okutulan vatandaşlık ve insan hakları eğitimi dersinde öğrenciye kazandırılması amaçlanan evrensel değerlere ilişkin tutumlar üzerinde öğretim sürecinin etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ. Kohlberg, L. (1974). Education, moral development and faith. Journal of Moral Education, 4 (1). Lickona, T. (2001). What is good character? Reclaiming children and youth, 9(4), 239-251. http://search.proquest.com/docview/214194284?accountid=14270sitesinden alın-mıştır. Lincoln, V. ve Guba, E. (1985). Naturalistic inquiry. London: Sage Publications Neslitürk, N, Deniz, M. E. (2014). Anne değerler eğitimi programının 5 - 6 yaş çocuklarının sosyal beceri düzeylerine etkisi, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 4 (4), 2014, 103-116. O'Sullivan, S. (2004). Books to live by: Using children's literature for character education. Reading Teacher, 57(7), 640-645. Patton, M. Q. (2015). Qualitative research & evaluation methods: Integrating theory and practice (4th ed.). Thousand Oaks, CA:Sage. Piaget, J. & Inhelder, B. (2000). The psychology of the child. New York, NY: Basic Books. Randall, J. H. (1967). Plato's treatment of the theme of the good life and his criticism of the spartan ideal. Journal of the History of Ideas. 28(3), 307-324. DOI: 10.2307/2708621 Silah, S. (2000). Sosyal psikoloji. Ankara: Gazi Kitabevi. Skinner, R. (2004). Character education. Education Week on the Web. http://www.edweek.org/context/topics/issuespage.cfm?id=112 sitesinden alınmış-tır. Şentürk, L. ve Aktaş, E. (2015). Türkiye’de ve Romanya’da okutulan ana dili türkçe ders kitaplarının değer iletimi açısından karşılaştırılması, Değerler Eğitimi Dergisi, 13(29), 215-243 Yaşaroğlu, C. (2013). Hayat Bilgisi dersi kazanımlarının değerler eğitimi açısından ince-lenmesi. Turkish Studies, 8 (7), 849-858. Yıldırım A. ve Şimşek H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seç-kin Yayıncılık Sanayi Ticaret A. Ş.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Selçuk Şimşek 0000-0002-4546-7945

Vesile Alkan 0000-0002-8630-3357

Yayımlanma Tarihi 5 Nisan 2019
Gönderilme Tarihi 12 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 20

Kaynak Göster

APA Şimşek, S., & Alkan, V. (2019). Karakter ve Değer Eğitimi Dersinin Kazanımları. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 1263-1278. https://doi.org/10.17494/ogusbd.555477
AMA Şimşek S, Alkan V. Karakter ve Değer Eğitimi Dersinin Kazanımları. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Nisan 2019;20:1263-1278. doi:10.17494/ogusbd.555477
Chicago Şimşek, Selçuk, ve Vesile Alkan. “Karakter Ve Değer Eğitimi Dersinin Kazanımları”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20, Nisan (Nisan 2019): 1263-78. https://doi.org/10.17494/ogusbd.555477.
EndNote Şimşek S, Alkan V (01 Nisan 2019) Karakter ve Değer Eğitimi Dersinin Kazanımları. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20 1263–1278.
IEEE S. Şimşek ve V. Alkan, “Karakter ve Değer Eğitimi Dersinin Kazanımları”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 20, ss. 1263–1278, 2019, doi: 10.17494/ogusbd.555477.
ISNAD Şimşek, Selçuk - Alkan, Vesile. “Karakter Ve Değer Eğitimi Dersinin Kazanımları”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20 (Nisan 2019), 1263-1278. https://doi.org/10.17494/ogusbd.555477.
JAMA Şimşek S, Alkan V. Karakter ve Değer Eğitimi Dersinin Kazanımları. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019;20:1263–1278.
MLA Şimşek, Selçuk ve Vesile Alkan. “Karakter Ve Değer Eğitimi Dersinin Kazanımları”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 20, 2019, ss. 1263-78, doi:10.17494/ogusbd.555477.
Vancouver Şimşek S, Alkan V. Karakter ve Değer Eğitimi Dersinin Kazanımları. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019;20:1263-78.