Bilinmelidir ki karmaşık, öngörülemeyen ve değerleri çoğulcu olan
konularla uğraşan tasarımcılar, günümüzde rasyonel tasarım metotları yaratma ya
da kullanma çabasından uzaklaşarak yeni sorgulama ortamları-araçları yakalama
arayışı göstermektedir. Bu çerçevede çalışmanın amacı; genelde tasarlama,
özelde ise mekân tasarlama eyleminin yükümlülüklerinin sorgulanarak mekân
tasarımı eğitimine yönelik yeni-yeniden önem kazanan temel değerlerin ortaya
konulmasıdır. Bu yönde Karmaşıklık Teorisi, mekân tasarımı eğitimi için “çağdaş
bir yaklaşım” geliştirilmesinde önemli bulunarak değerlendirilecektir. Mekân
tasarlama eyleminin özünün ya da altında yatan bilincin ilişkiler ağına dayalı
olduğu görülmektedir. Bu öz ise görünmez ilişkilere olanak tanıyacak ve bu
ilişkileri anlayacak bir sistem teorisi içermekte olup, tasarım eğitiminin,
daha önce olduğundan farklı olarak daha karmaşık ve anti-rasyonel hale
getirecek bir yaklaşım gerektirmektedir. Bu yaklaşım biçimini ise bütünleşik
tasarım yaklaşımının karşılayabileceği görülmektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 20 Sayı: 1 |