Resim gerçekliği kopya etme
telaşından sıyrılarak, kendine yeni diller yaratma çabasına girerken, fotoğraf
ise resme öykünme ve onun gibi olma sevdasını, kendi mekanik üretim
dinamiklerini keşfetmeye başladığında bırakmıştır. Sanat dünyasına girmeyi başaran
fotoğraf, milyon dolarlık müzayedelerde, koleksiyonerlerin gözdelerine
dönüşmüştür. Fotoğraf, sanat AŞ’nin elinden tüketim dünyasına yani reklam
piyasasına atlamış ve insanın içindeki arzuyu gidermek ve arzunun yarattığı
boşluğu tamamlamak için hayali ve fantastik bir dünya kurmanın yollarını,
satılabilecek her şeyi estetize ederek çizmiştir. Günümüzde ise fotografik
imgeler dijitalleşmiş (post-fotoğraf), kendine yeni mecralar ve diller
yaratmıştır. Bu mecralardan biri olan Stok fotoğraf ajansları, fotoğrafçısına
bir ‘nickname-kullanıcı adı’, fotoğrafa ise 1 dolar fiyat biçerek, dünyanın hiç
gitmediğiniz bir ülkesinde fotoğrafınızı kredi kartı ya da tişörtlerde
görebilme ihtimalinizi arttırmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 3, 2019 |
Submission Date | March 5, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 20 Issue: 1 |