Ülkemizde havacılık sektöründe, özellikle 2003
yılından sonra yaşanan hızlı gelişimlerle, birçok kişi seyahatlerinde
havayolunu tercih etmeye başlamıştır. Çocuklu yolcular da zaman ve hız
avantajından dolayı, havacılık hizmetlerini daha fazla talep etmektedir.
Çocuklu yolcuların diğer yolculara nazaran, farklı ihtiyaç ve beklentileri
olabilmektedir. Bu nedenle bu yolcuların havalimanı ve havayolu işletmelerinden
beklentilerinin tespit edilmesi son derece önemlidir. Böylece çocuklu
yolcuların ihtiyaçları karşılanarak, memnuniyetlerinin arttırılması söz konusu
olabilecektir. Dolayısıyla bu çalışmada, literatürde çok fazla araştırılmamış
olan, bu yolcu grubunun, havalimanı ve havayolu işletmelerinden beklenti ve
memnuniyetleri incelenmiştir. Bu kapsamda çocuklu yolcuların, nitel ve nicel
araştırma yöntemlerinden yararlanarak, ihtiyaç ve beklentileri tespit edilmeye
çalışılmıştır. Nicel verilerin analizinde, T-Test ve ANOVA analizlerinden
yararlanılmıştır. Analiz sonuçlarına
göre; cinsiyeti kadın olan çocuklu yolcuların memnuniyet düzeyi, erkeklere
kıyasla ve yüksek eğitim seviyesine sahip çocuklu yolcuların beklentileri,
diğer gruplara kıyasla nispeten daha yüksektir. Ayrıca çocuklu yolcuların
eğitim seviyesi ve uçuş sıklığı arttıkça, havacılık işletmelerinin hizmetlerine
yönelik memnuniyetleri azalmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre, sektörde yer alan
işletmelere çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
In the aviation sector of our country,
especially with the rapid developments since 2003, many people have started to
prefer the airline on their travels. Due to time and speed advantages,
passengers with children have
also preferred aviation services more. Passengers with children may have
different needs and expectations compared to other passengers. Therefore, it is
very important to determine the expectations of these passengers from airports
and airlines. Thus, the needs of passengers with children can be met and their
satisfaction can be increased. Therefore, in this study, the expectations and
satisfaction of this group of passengers, which has not been investigated much
in the literature, were examined. In this context, by taking advantages of
qualitative and quantitative research methods, needs and expectations of
passengers with children have been determined. In the analysis of quantitative
data, T-Test and ANOVA analyses were used. According to the analysis results,
the satisfaction level of women passengers with children is higher than those
of men and the expectations of passengers with higher education level are much more
than those of other groups. In addition, as education levels and flight
frequency of passengers with children increase, the satisfaction level for the
services of aviation enterprises decreases. According to the results of the
research, various suggestions have been made to the operators in the sector.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Economics |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 23, 2019 |
Submission Date | July 3, 2018 |
Acceptance Date | December 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 12 Issue: 1 |
Ömer Halisdemir Universitesi Iktisadi ve Idari Bilimler Fakültesi Dergisi (OHUIIBF) is licensed under the Creative Commons Attribution-Noncommercial-Pseudonymity License 4.0 international license.