Marka
değerini oluşturma ve marka değerini kalıcı hale getirme çabalarının son
yıllarda arttığı görülmektedir. Marka değeri konusu daha çok pazarlama alanında
ele alınırken, marka değeri ile diğer disiplinler arasında ilişkilerin incelenmesi
gittikçe önem kazanan konu haline gelmiştir. Firma değeri ile firma
performansının araştırılması pazarlama ve finans disiplinlerine ait verilerin
bir araya getirilmesi ile oluşturulabilmektedir. Bu çalışmada, 2009 – 2016
döneminde, Borsa İstanbul’a (BİST) kayıtlı 27 firma örnekleminde, marka değeri
ile firma değeri arasındaki ilişki Panel VAR yöntemi kullanılarak
araştırılmıştır. Sonuçlar, marka değeri ile firma değerinin uzun dönemde
ilişkili olduklarını, marka değeri ve firma değerinin birbirlerini
etkilediklerini ve marka değerinin firma değerinin nedeni olduğunu ortaya
çıkarmıştır.
It seems that
efforts to create brand value and make brand value permanent have increased in
recent years. While the issue of brand value has been addressed more in the
field of marketing, the study of the relationship between brand value and other
disciplines has become an increasingly important issue. Investigation of firm
value and firm performance can be done by bringing together the data of
marketing and finance disciplines. In this study, the relationship between
brand value and firm value in the samples of 27 firms registered in Istanbul
Stock Exchanges (BİST) during the period of 2009 - 2016 was investigated using
Panel VAR method. The results show that brand value and firm value are related
in the long run, brand value and firm value affect each other and brand value
is the reason for firm value.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 20, 2019 |
Submission Date | November 2, 2018 |
Acceptance Date | July 24, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 12 Issue: 3 |
Ömer Halisdemir Universitesi Iktisadi ve Idari Bilimler Fakültesi Dergisi (OHUIIBF) is licensed under the Creative Commons Attribution-Noncommercial-Pseudonymity License 4.0 international license.