Performans ölçümü işletmelerin bugünü ve yarını değerlendirmeleri,
rekabette avantaj kazanmaları için kullandıkları bir analiz yöntemidir.
Kurumların hedeflerini
ve bunları ne ölçüde gerçekleştirip gerçekleştiremediğini tespit etmek için
yardımcı olmaktadır. İşletmeleri doğru yönetmek, iyileştirmek ve geliştirmek
için ilk önce, doğru analiz ve ölçümleme gereklidir. Performans ölçümünde kullanılabilecek kriterler
hem sayısal hem sayısal olmayan niteliktedir. Çok kriterli karar verme
yöntemleri de işletme performanslarının ölçülmesinde uygulanabilecek kolay,
etkin ve sayısal olmayan sübjektif kriterleri değerlendirebilen yöntemlerdir.
Çalışmada, günümüzün modern yaşantısında vazgeçilmez bir yere sahip olan
alışveriş merkezlerinin performans ölçüm problemi ele alınmıştır. Ele alınan
problem için, alışveriş merkezlerinin, performans ölçümünün, çok kriterli karar
verme yöntemleri uygulanarak yapılmış çalışmaların incelenmesi ile birlikte
genel durum analizi yapılmıştır. Bu araştırmadaki çalışmalar konular bağlamında
incelendiğinde üç bölüm altında, toplam altmış sekiz çalışma olarak
incelenmiştir. Yapılan çalışmalarda makaleler, yüksek lisans ve doktora tezleri
bulunmaktadır. Çalışma sonucunda, literatürdeki açıklar tespit edilmiştir.
Alışveriş Merkezleri Çok Kriterli Karar Verme Yöntemleri performans ölçümü literatür incelemesi
Performance
measurement is an analysis method used in the businesses sector to evaluate
today and the future to gain competitive advantage. It helps to determine the
objectives of the institutions and to what extent they are able to achieve
them. Firstly, in order to manage, improve and develop business, correct
analysis and measurement is necessary. The criteria that can be used in
performance measurement are numerical and non-numerical. In developing various
methods, multi-criteria decision-making methods are also easy, effective and
non-quantitative subjective criteria that can be applied in measuring business
performance. In this study, we discussed the performance measurement problem of
shopping malls, which has an indispensable place in today's modern life. In
order to solve the problem, shopping malls, performance measurement and
multi-criteria decision making methods were applied and general situation
analysis was conducted. In this study, we examined sixty-eight studies under
three sections. These are articles, master's and doctoral theses in the
studies. As a result of the study, some of the missing areas in the literature
were revealed.
Shopping Centers Multi-Criteria Decision Making Methods Performance Measurement Literature Review
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 10, 2020 |
Submission Date | March 5, 2019 |
Acceptance Date | September 21, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 13 Issue: 1 |
Ömer Halisdemir Universitesi Iktisadi ve Idari Bilimler Fakültesi Dergisi (OHUIIBF) is licensed under the Creative Commons Attribution-Noncommercial-Pseudonymity License 4.0 international license.