Bu çalışmanın amacı Eğitim Fakültelerinde Almanca Öğretmenliği eğitimi alan öğrencilerin bu bölümü tercih etme sebeplerini ortaya koymaktır. Bu araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseninde tasarlanmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu bir devlet üniversitesinin Alman Dili Eğitimi bölümünde Almanca Öğretmenliği eğitimi alan 22 katılımcı oluşturmaktadır. Katılımcıların %82’si kadın olup %18’i ise erkektir. Çalışmada kullanılan veriler 2020-2021 eğitim-öğretim yılı güz döneminde COVID-19 tedbirleri kapsamında alınan önlemler neticesinde uzaktan telekonferans sistemi ile toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Katılımcılardan elde edilen verilerle kodlar ve temalar oluşturularak araştırma sorularına cevaplar aranmış ve bu cevaplar tek tek yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre katılımcıların %36’sı İngilizce dışında yeni bir yabancı dil öğrenmek istedikleri için, %32’si üniversite sınavlarından aldıkları puanlardan dolayı ve %32’si de Almancaya ve Almanya’ya duydukları ilgiden dolayı Almanca Öğretmenliği bölümünü tercih ettiklerini ifade etmişlerdir. Katılımcılardan %95’i bölümlerini severek okuduklarını belirtirken yalnızca %5’i bölümlerinde mutsuz olduklarını dile getirmişlerdir. Katılımcıların %68’i üniversite sınavından herhangi bir İngilizce bölümüne yetecek bir puan almış olsalardı, Almanca Öğretmenliği bölümü yerine İngilizce bölümlerinden birini tercih etmiş olacaklarını belirtmişlerdir. Katılımcıların %32’si ise üniversite sınavından İngilizce bölümlerine yetecek bir puan almış olsalardı bile yine Almanca Öğretmenliği bölümünü tercih etmiş olacaklarını ifade etmişlerdir. Almanca Öğretmenliği programlarının İngilizce bölümleri gibi cazip ve çekici hale getirilmesi için Almanca Öğretmeni atama sayılarının artırılmasının faydalı olacağı düşünülmektedir. Bunun için sadece liselerde değil, ilk ve ortaokullarda da Almanca derslerinin müfredata girmesinin hem Almanca Öğretmenliği bölümleri için hem bu bölümlerde eğitim alan öğretmen adayları için, hem de ilk ve ortaokulların eğitim kalitesinin daha da yukarıya çekilebilmesi için yararlı olacağı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 21, 2020 |
Acceptance Date | December 16, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 2 Issue: 2 |