Bu makalede, Küçük Asya yerel historiograflarından Memnon ve onun Photios
(codex 224) aracılığıyla günümüze ulaşan peri Herakleias adlı eseri konu edilmektedir. Çalışma esas itibarıyla stil-kritik, metod, üslup ve kaynak kullanımı gibi
temel historiografya analiz yöntemleri çerçevesinde incelenmiştir. Bu bağlamda
ilk olarak Photios’un Memnon ve eserine ilişkin notlarına yer verilmiş; ardından
modern araştırmalar ışığında Memnon hakkındaki bilgilerimiz ve eserin hangi
dönemde kaleme alınmış olabileceğine dair öneriler metne dahil edilmiştir. İzleyen
bölümlerde eserin içeriği ve Memnon’un historiografya anlayışı üzerinde durularak
yazarın Klasik ve Hellenistik historiograflarla etkileşimi çeşitli örnekler çerçevesinde tartışılmıştır. Bununla birlikte, Memnon’un historiografyasını oluşturan
kaynaklar ve onun bu kaynakları kullanış biçimi, bir başka deyişle tarih anlayışı
yine bu bölümde sunulmuştur. Çalışma, kullanılan verilerin derlendiği genel bir
değerlendirmeyle sonlandırılmıştır
This paper deals with the famous local Asia Minor historiographer Memnon
of Heraclea Pontica and his work peri Herakleias, which has survived in the edition of the Bibliotheke of Photius of Byzantium (codex 224). The work has been
examined mainly within the framework of fundamental historiographic analysis
practices such as the stylistic criticism and the use of methods, styles and sources.
In this sense, firstly Photios’ notes concerning Memnon and his work are taken
into account; and secondly, in the light of modern investigations, our knowledge
of Memnon and suggestions as to in which period the work might have been written are included in the text. In the following chapters focusing on the content of
the work and Memnon’s understanding of historiography the interaction between
him and with Classical and Hellenistic historiographers are discussed with various
examples. Then the sources forming Memnon’s historiography and his historical
approach is presented in this chapter. The study ends with a general evaluation
compiling the data which were used.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Issue: 20 |