Kurumların başarısında insan kaynağının önemi çok büyük yer tutmaktadır. Kurumsal iletişim ile kuruma yönelik olumlu tutum geliştirilmesi hedeflenmektedir. Kurumlar oluşturdukları web siteleri ile çalışanlarına, aday çalışanlarına ve tüm paydaşlarına ulaşmakta, tanıtım, bilgi verme ve ticari faaliyetler gibi etkinlikleri gerçekleştirebilmektedir. Nitel olarak tasarlanan bu çalışmada havayolu taşımacılığı sektöründe yer alan yerli ve yabancı on kuruma ait web siteleri incelenmiş olup içerik analizi yapılarak insan kaynakları alanında yaptıkları paylaşımların ve benzerliklerin anlaşılması hedeflenmiştir. Araştırmaya dahil edilen kurumlar Online Bilet sitesinde belirtilen taşınan yolcu sayısı açısından ve dünyanın en çok ülkesine uçan en büyük havayolu firmaları arasından tesadüfi belirlenmiştir. Bu kurumlar American Airlines, British Airways, Delta Airlines, Emirates, Lufthansa Group ve Türk Hava Yolları olarak belirlenmiştir. Karşılaştırma yapabilmek amacı ile Anadolu Jet, Pegasus, SunExpress ve Onur Air yerli sermayeli şirketler olarak çalışmaya dahil edilmiştir. Havayolu sektöründeki kurumların %80’i web sitelerinde açık kadroların listesine, %70’i kurum tanıtımı için metinlere ve %60’ı pozisyonlar için tanıtım ve sosyal medya linklerine yer vermişlerdir. Yabancı havayolu kurumlarının web sitelerinde 2 tanesinin kadın çalışanların deneyimlerine yer verdiği görülmektedir. İnsan kaynaklarına yönelik içeriklerin ve kurumlar arasındaki yoğunluklarının belirlendiği bu çalışmanın alanla ilgilenen araştırmacı yönetici ve çalışanlara yararlı olacağı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | March 7, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 3 Issue: 1 |